Společnost Alza.cz oznámila, že na vyřizování zákaznických požadavků nasazuje umělou inteligenci jménem Alzee. Ta zrychluje přepojení volajících zákazníků přímo ke specializovaným týmům operátorů, kteří dokážou efektivněji řešit jejich požadavky.
Ostrému spuštění podle společnosti předcházelo šest měsíců vývoje a testování včetně několika tisíc testovacích telefonických hovorů. Alzee je totiž prvním hlasem, který zvedá příchozí zákaznické hovory.
„Díky Alzee se zákazníci při telefonátu na naši zákaznickou linku rychleji a pohodlněji dovolají přímo k operátorovi, který je v danou chvíli nejlépe schopný jejich požadavek vyřešit,“ vysvětluje Tomáš Anděl, strategický ředitel provozu Alza.cz.
„Voicebot po spojení hovoru zákazníka požádá, aby jednou větou vysvětlil, s čím potřebuje pomoci, a po potvrzení, že požadavek správně rozpoznal, ho přepojí na nejvhodnějšího kolegu. Odpadá tak nutnost zadávat číslo skupiny požadavků na klávesnici telefonu,“ upřesňuje.
Příprava na předvánoční nápor
Alza.cz informuje, že robot zatím dokáže rozpoznat více než 40 důvodů telefonátů a podle nich hovory přepojuje specializovaným týmům operátorů. Dotaz na otvírací dobu jednotlivých poboček dokáže odpovědět přímo bez nutnosti kontaktu s živým operátorem.
Zároveň firma pracuje na jeho dalším rozvoji a postupně bude kategorie dotazů, které dokáže pro zákazníky vyřešit, rozšiřovat. Počítá totiž s tím, že se blíží předvánoční nákupní sezona, kdy zákazníci nejvíce potřebují své požadavky řešit co nejrychleji a nejpohodlněji.
Alzee aktuálně v Alze pomáhá s odchozími i příchozími hovory, třídí přijaté písemné žádosti a pomáhá na ně odpovídat, případně je předává specializovaným týmům. Díky tomu mohou její lidští kolegové rychleji a efektivněji řešit požadavky zákazníků.
Zdroj: Alza.cz