Respondenti reprezentativního průzkumu pro společnost Lenovo sledují na tabletech filmy či seriály při cestování, brouzdají oblíbenými webovými stránkami v kavárnách, nebo po nich sáhnou v případě, že v rychlosti potřebují vyhledat dopravní spojení.
O koupi tabletu během následujících šesti měsíců uvažuje 18 % respondentů, což je téměř dvakrát více než vloni.
Průzkum pro Lenovo zpracovala letos v lednu agentura Perfect Crowd na reprezentativním vzorku 500 obyvatel České republiky ve věku od 15 do 50 let
Větší zkušenosti s tablety mají muži než ženy. Práci si na něm vyzkoušelo již 30 % dotázaných mladých mužů i přesto, že tablet zatím nevlastní. Naopak nejvíce vlastníků tabletů je mezi ženami ve věku 27 až 39 let.
Na druhou stranu 78 % žen starší generace v průzkumu uvedlo, že o tabletu již někdy slyšely, ale zatím neměly možnost si ho vyzkoušet, přičemž 5 % z nich tvrdí, že ho vůbec nezná. Z celkového počtu respondentů pak o tabletu neslyšela 2 % dotázaných, což je dokonce o 12 procentních bodů méně než před rokem a půl.
„Jak vyplývá z průzkumu, více než čtvrtina lidí si již vyzkoušela, jaké možnosti využití tablety nabízí. Zájem o tablety se zvyšuje, což je na jednu stranu dáno tím, že jsou tato zařízení v současné době v módě, na druhou stranu se nabídka na trhu zvyšuje a tablety se stávají cenově dostupnějšími,“ uvedl v oznámení Robert Janásek, marketingový manažer společnosti Lenovo.
Lenovo nedávno rozšířilo své portfolio o druhou generaci profesionálního tabletu ThinkPad Tablet 2, který prakticky zastane i práci notebooku díky tomu, že se k němu dá připojit dokovací stanice i s klávesnicí.
Zdroj: Lenovo