Hlavní navigace

Zadavatelé v roce 2018 investovali 28,6 miliard Kč do internetové reklamy

11. 3. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © varijanta - Fotolia.com
Respondenti průzkumu očekávají, že prodej internetové inzerce v roce 2019 stoupne o 14 % na 32,5 miliardy Kč. Vidoreklama v rámci celkové display reklamy vzrostla o 43 %, mobilní reklama o 107 %, programatický nákup display reklamy posílil o 54 %

Z průzkumu inzertního výkonu internetové reklamy provedeného agenturou Median pro Sdružení pro internetový rozvoj vyplývá, že objem internetové inzerce dosáhl v roce 2018 více než 28 miliard korun. To představuje meziroční nárůst o 23 %.

V absolutních hodnotách se na růstu nejvíce podílela display reklama a reklama ve vyhledávání. Programatický nákup diplay reklamy podle průzkumu vzrostl o 54 %. V celkových reklamních výdajích v rámci všech mediatypů vede televizní reklama.

Účastníci průzkumu předpokládají, že tento rok bude pro internetovou inzerci podobně pozitivní, jelikož očekávají v průměru 14% růst. To by znamenalo, že zadavatelé v roce 2019 do internetové reklamy investují 32,5 miliardy korun.

Popularita celoplošné reklamy strmě stoupala

Největší část inzertních výdajů dle průzkumu připadá na celoplošnou (display) reklamu (20,1 miliard Kč). Druhou nejpoužívanější formou reklamy je reklama ve vyhledávání, do které investovali inzerenti 7,3 miliardy Kč v reálných cenách.

Videoreklama tvořila čtvrtinu (5,09 miliardy Kč) z celkové display reklamy, přičemž meziročně vzrostla o 43 %. Třetinový podíl držela mobilní reklama (5,95 miliardy Kč), což představuje meziroční nárůst o 107 %.

ICTS24

Programaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, dohromady tvořila 62% podíl z celé display reklamy (12,47 miliard Kč) a meziročně vrostla o 54 %.

Zdroj: Sdružení pro internetový rozvoj

Čtěte dále

Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund