Z průzkumu inzertního výkonu internetové reklamy provedeného agenturou Median pro Sdružení pro internetový rozvoj vyplývá, že objem internetové inzerce dosáhl v roce 2018 více než 28 miliard korun. To představuje meziroční nárůst o 23 %.
V absolutních hodnotách se na růstu nejvíce podílela display reklama a reklama ve vyhledávání. Programatický nákup diplay reklamy podle průzkumu vzrostl o 54 %. V celkových reklamních výdajích v rámci všech mediatypů vede televizní reklama.
Účastníci průzkumu předpokládají, že tento rok bude pro internetovou inzerci podobně pozitivní, jelikož očekávají v průměru 14% růst. To by znamenalo, že zadavatelé v roce 2019 do internetové reklamy investují 32,5 miliardy korun.
Popularita celoplošné reklamy strmě stoupala
Největší část inzertních výdajů dle průzkumu připadá na celoplošnou (display) reklamu (20,1 miliard Kč). Druhou nejpoužívanější formou reklamy je reklama ve vyhledávání, do které investovali inzerenti 7,3 miliardy Kč v reálných cenách.
Videoreklama tvořila čtvrtinu (5,09 miliardy Kč) z celkové display reklamy, přičemž meziročně vzrostla o 43 %. Třetinový podíl držela mobilní reklama (5,95 miliardy Kč), což představuje meziroční nárůst o 107 %.
Programaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, dohromady tvořila 62% podíl z celé display reklamy (12,47 miliard Kč) a meziročně vrostla o 54 %.
Zdroj: Sdružení pro internetový rozvoj