Z(p)átky do škol: 5 tipů pro přípravu předškolní nabídky

22. 8. 2011
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor:
Tentokrát spíše neodborně a odlehčeně na téma prodejů spojených se začátkem školního roku s cílem marketingově se zamyslet nad tradičním sezónním obdobím.

Začátek školního roku je na spadnutí a rodiče začínají zvažovat výdaje na vybavení pro své potomstvo. Retail i e-tail postupně spouští kampaně, ve kterých lákají na akční ceny spotřební elektroniky, počítačů a dalšího příslušenství. Je nejvyšší čas připravit nabídku „zpátky do škol.“

Následující řádky nepovažujte za jednoznačný  návod, spíše za tipy, jak marketingově přemýšlet při přípravě ať už tištěné či elektronické nabídky, která může přitáhnout pozornost zákazníků citlivějších na cenu a zároveň dokáže splnit občas (na peněženky rodičů) přehnané nároky mladších i starších školáků.

Mobil nemusí nutně znamenat smartphone

Pokud prodáváte mobilní telefony, jistě víte, že smartphony zatím ještě nejsou úplnou nezbytností. Řada výrobců nabízí telefony s tolik populárním dotykovým ovládáním a atraktivním designem. Nemusí být přitom vybaveny chytrým operačním systémem a zvládnou řadu funkcí, které dítě potřebuje, a za nižší cenu.

Pokud rodič neplánuje platit potomkovi datový tarif, může ušetřit za levnější dotykový telefon rovnou dvakrát. Jiná je pochopitelně situace u starších studentů, kterým lze kromě smartphonu nabídnout i praktický tablet s OS Android (nebo opěvovaný iPad) s možností přístupu na internet přes Wi-Fi připojení.

Televize nebo monitor?

Televizory se staly poměrně běžnou součástí dětských pokojů. Digitální vysílání navíc otevírá možnosti sledovat televizní pořady na monitorech vybavených DVB-T tunerem. Nelze zapomenout ani na vysílání přes internet. Zkuste nabídnout místo plochého televizoru monitor s větší úhlopříčkou, LED podsvícením a možností připojení přes HDMI a displayport.

Argumentem pro prodej nového monitoru může být jednak menší zátěž na dětské oči , ale také možnost širšího využití např. při nákupu notebooku.

MacBook Air je cool, ale není jediný

Pokud začnete na Googlu vypisovat do vyhledávacího pole spojení „back to school…“, našeptávač vám hned jako další slovo doplní „Apple“. Zřejmě si pamatujete, že hlavní (občas jediná) věc, na kterou se školáci těší po prázdninách do školy, je sdílení letních zážitků a chlubení se. Myšleno novými „hračkami“ a v podání náctiletých pak spíše těmi elektronickými. S designově vyladěnými produkty od Applu se chlubí dobře. Z(p)átky do škol Zdroj: www.green-house.co.jpAle co si budeme povídat, s MacBooky ve školních prodejích v České republice ani na Slovensku zřejmě díru do světa neuděláte.

Pokud tedy syn či dcera nejsou zrovna studentem informatiky nebo herním nadšencem, budou hledat spíše stylový notebook se zajímavým designem než výkonný stroj. Navíc většina letošních modelů je již vybavena procesory Intel Core druhé generace a také AMD uvedlo na trh své nové mobilní APU, takže je výkon pro běžné využití trápit nemusí.

Zvažte zařazení barevných notebooků či modelů se zajímavými povrchovými úpravami víka. Notebook je také samozřejmě branou k prodeji již zmíněných monitorů a celé řady dalšího příslušenství, které lze s počítačem „sladit“.

Na bezpečnost rodiče slyší

Prodej počítačů je hlavní příležitostí k prodeji doplňkového softwaru. Bez čeho se školáci zřejmě neobejdou, jsou kancelářské balíky (především základní kombinace textový procesor, tabulkový procesor, aplikace pro vytváření prezentací).

Čím dál aktuálnějším tématem je počítačová bezpečnost. Ochrana před ztrátou a poškozením dat by neměla být jen výsadou podniků, které si nemohou dovolit riskovat svůj byznys. Nejednoho studenta jistě dokáže dopálit situace, kdy přijde shodou náhod kvůli nedostatečnému zálohování či nákaze malwarem o hotovou seminárku těsně před odevzdáním.

Upozorněte v nabídce na nebezpečí masově šířená přes sociální sítě či výměnná úložná zařízení a přidejte k počítači i bezpečnostní software, který kromě ochrany umožňuje zálohování dat. Cenově citlivým zákazníkům můžete nabídnout i levnější variantu s jednodušší bezplatnou nebo trial verzí. S výběrem výrobce dnes již těžko uděláte chybu, řešení jsou odladěná a stěží vás někdo nařkne, „že mu antivirus zpomaluje počítač.“

E-čtečka není tablet

bitcoin školení listopad 24

Proč by měli mladí lidé s sebou tahat 5 kg knih v batohu? E-shopy s elektronickými knihami v oblasti beletrie, ale i naučné literatury neustále rozšiřují svou nabídku také v České republice. Za cenu o čtvrtinu až polovinu nižší než u tištěné knihy lze získat elektronickou verzi, kterou lze prohlížet v e-čtečkách, tabletech i na počítači. Pokrok se zastavit nedá, a vzniká tak příležitost nabídnout elektronické čtečky nejen studentům, ale i přímo do škol.

Poslední rada na závěr: Nezapomínejte na Facebook, generace školáků je na něm nejvýznamněji zastoupená. Sociální síť je snadným nástrojem, jak se pochlubit ostatním s novým počítačem/telefonem/přehrávačem, a kamarádi možná nebudou chtít zůstat pozadu a po prokliku na e-shop si vyberou taky.

Foto: www.green-house.co.jp

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci