Společnost Yahoo v rámci restrukturalizace reklamní divize již propustila tisícovku zaměstnanců, tedy zhruba 12 % pracovní síly. Yahoo tak oficiálně vzdává snahu stát se přímým konkurentem společností Google a Meta na poli digitální reklamy.
Dalších 600 zaměstnanců pak dostane výpověď v druhé polovině roku, čímž se celkový počet propuštěných zvýší na 20 %. O práci přitom podle agentury Axios přijde bezmála polovina pracovníků reklamní divize Yahoo.
Yahoo v prohlášení pro TechCrunch podrobně popsalo strategické důvody propouštění. Předchozí plán v oblasti reklamních technologií, který měl zahrnovat například i separátní poptávkovou a nabídkovou platformu, se podle společnosti jednoduše neosvědčil.
„Navzdory mnohaletému úsilí a investicím nebyla tato strategie zisková a jen těžko splňovala naše vysoké standardy napříč celým portfoliem,“ uvedli zástupci společnosti. Yahoo navíc naznačil, že plánuje zrušit svoji platformu pro nativní reklamu Gemini.
Místo Gemini se totiž chce více soustředit na nové partnerstvím s reklamním gigantem Taboola. To podle odborníků ještě neznamená, že se Yahoo plánuje stáhnout z reklamního byznysu úplně – společnost je jako celek stále zisková.
Zdroj: IDG News Service