Xerox chce koupit HP

7. 11. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: andranik123 @ fotolia.com
Obě společnosti se potýkají s útlumem v oblasti tiskových zařízení, spojením by mohly zefektivnit svůj byznys a snížit náklady. HP již potvrdilo, že od Xeroxu dostalo nabídku.

Společnost Xerox chce převzít HP. Zprávu, kterou počátkem týdne přinesl deník Wall Street Journal (WSJ), již potvrdilo samotné HP, ale zatím se nevyjádřilo, jak bude na nabídku reagovat. Jisté je pouze to, že Xerox má nemalé ambice: HP má totiž oproti němu více než trojnásobnou tržní hodnotu.

Xerox nedávno oznámil, že odejde ze společného podniku s japonskou firmou Fujifilm Holdings. Svůj čtvrtinový podíl ve Fuji Xerox prodá za 2,3 miliardy dolarů firmě Fujifilm, která se tak stane stoprocentním vlastníkem podniku.

Xerox ve třetím čtvrtletí vykázal čistý zisk 221 milionů dolarů z příjmů ve výši 2,2 miliardy. Důležitější však je, že prodeje společnosti meziročně klesly o 6 %, především kvůli obecnému útlumu na trhu tiskových zařízení.

S poklesem se potýká i HP, a ze stejných důvodů – spotřebitelská i podniková poptávka po tiskárnách a multifunkcích klesá, u spotřebitelů dokonce výrazně.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi