Western Digital vstupuje do paměťové divize Toshiby

30. 1. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © imtmphoto - Fotolia.com
Toshiba osamostatnila svou paměťovou divizi a prodala minoritní podíl společnosti Western Digital, se kterou již v této oblasti spolupracuje. Investice posílí daný byznys, zároveň pomůže Toshibě s následky nedávného účetního skandálu.

Společnost Toshiba potvrdila, o čem se spekulovalo, a oznámila prodej minoritního podílu ve své paměťové divizi společnosti Western Digital (WD). Přesná čísla společnost neuvedla, japonský server Nikkei však hovoří o prodeji 20% podílu za částku pohybující se okolo 2 miliard dolarů.

Prodej ještě musí schválit mimořádná valná hromada. Pokud budou akcionáři souhlasit, WD vstoupí do osamostatněné paměťové divize ke 31. 3. tohoto roku. Toshiba tak získá významnou investici, zároveň si však ponechá rozhodující pravomoci.

Server DRAMeXchange poznamenal, že ačkoliv se paměťová divize podílí na celkových výsledcích Toshiby jen z 15 %, její podíl na provozní marži se blíží k 50 %. To jinými slovy znamená, že se paměti výrazně podílejí na zisku společnosti.

Akvizice neznamená, že se Toshiba a WD stanou partnery, neboť jimi již jsou. Obě společnosti například v Japonsku společně provozují továrnu Fab 2 na výrobu NAND pamětí. Toshiba a WD společně drží 35 % globálního flashového trhu, jen o procentní bod pod Samsungem, lídrem tohoto segmentu.

bitcoin školení listopad 24

Ačkoliv osamostatnění paměťové divize a vstup nového investora tomuto byznysu bezesporu přinese oživení, hlavní motivace k prodeji možná leží jinde. Server Nikkei jej dává do souvislosti s nedávným účetním skandálem a masivní pokutou o japonského regulátora.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě