Vývoj trhu s klávesnicemi podle GfK

2. 4. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Český trh s počítačovými klávesnicemi klesá. Za loňský rok se jich v porovnání s rokem předchozím prodalo o 14 % méně jak v objemovém, tak i hodnotovém vyjádření. Vývoj trhu koresponduje s nepříznivým vývojem prodejů stolních počítačů, ač z pohledu investice představuje částku nesrovnatelně nižší.

Cenová nabídka klávesnic začíná zhruba nad 100 Kč, i když v průměru se klávesnice v roce 2009 prodávaly za 380 Kč. Na druhé straně cenového spektra lze nalézt výrobky s cenou vyšší než 1500 Kč, které tvořily 3 % loňských kusových prodejů.  Na celkových tržbách se však tyto dražší klávesnice podílely z necelé pětiny.

Největší část prodejů se v uplynulém roce zrealizovala v Computer Shops a System Houses.

Také z hlediska tržeb dosáhly v minulém roce nejvyššího podílu prodeje v obou jmenovaných distribučních kanálech. Ke konci minulého roku se klávesnice dařilo v rostoucí míře prodávat v Consumer Electronics Stores.

bitcoin školení listopad 24


GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem