Český trh s počítačovými klávesnicemi klesá. Za loňský rok se jich v porovnání s rokem předchozím prodalo o 14 % méně jak v objemovém, tak i hodnotovém vyjádření. Vývoj trhu koresponduje s nepříznivým vývojem prodejů stolních počítačů, ač z pohledu investice představuje částku nesrovnatelně nižší.
Cenová nabídka klávesnic začíná zhruba nad 100 Kč, i když v průměru se klávesnice v roce 2009 prodávaly za 380 Kč. Na druhé straně cenového spektra lze nalézt výrobky s cenou vyšší než 1500 Kč, které tvořily 3 % loňských kusových prodejů. Na celkových tržbách se však tyto dražší klávesnice podílely z necelé pětiny.
Největší část prodejů se v uplynulém roce zrealizovala v Computer Shops a System Houses.
Také z hlediska tržeb dosáhly v minulém roce nejvyššího podílu prodeje v obou jmenovaných distribučních kanálech. Ke konci minulého roku se klávesnice dařilo v rostoucí míře prodávat v Consumer Electronics Stores.
Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).
Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.