Webkamer se za první třetinu letošního roku v porovnání se stejným obdobím loňského roku prodalo „jen“ o 3 procenta méně, bohužel tržby s nimi klesly o 17 %. K největší cenové erozi došlo v Consumer Electronic Stores, kde sice kusové prodeje vzrostly meziročně o 15 %, ale prodávalo se o pětinu levněji než v předchozím roce.
Největší meziroční propad prodejů postihl System Houses, kde objem prodeje klesl zhruba o 30 %, obrat dokonce o více než 40 %. Přes tento distribuční kanál se realizovalo za letošní čtyři měsíce v korunovém vyjádření zhruba 20 % z celkového prodeje, o procento více pak zaujímaly Consumer Electronic Stores. Nejlépe se prodávaly webkamery v Computer Shops, ve kterých se jich prodala zhruba třetina z celkového množství.
Třetina webkamer se za leden až duben tohoto roku prodala v ceně do 350 Kč. Necelých 40 % tvořily prodeje přístrojů v ceně od 350 do 500 Kč. Na celkových tržbách se webkamery v ceně do 500 Kč podílely 46 %. V dubnu letošního roku byli spotřebitelé ochotni za webkameru utratit v průměru 550 Kč, což bylo zhruba o 100 korun méně než před rokem.
Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).
Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.