V rámci skupiny myší sleduje GfK také další ukazovací nástroje, např. graphic tablet apod. Konkrétně ty tvořily v letošní polovině roku 8 % celkového obratu komodity, a meziročně tak posílily o 2 procentní body. Početně tvořily převahu „klasické“ myši, na celkových prodejích skupiny se podílely 98 %.
Za první polovinu letošního roku poklesl objem prodeje celé skupiny o 4 %, tržby klesly menším tempem, a to o necelé 1 %. Za nárůstem celkové průměrné ceny lze vidět právě rostoucí podíl dražších ukazovacích nástrojů, průměrná cena samotných myší meziročně stagnovala. A to i přes meziroční nárůst provedení s rádiovým přenosem, které se na celkových tržbách podílelo v letošní polovině roku téměř ze 40 %.
Trh myší vytváří převážně optické přístroje snímající obraz podkladu osvětlený pomocí LED technologie nebo laserové diody. Laserové optické myši tvořily v letošní polovině roku zhruba pětinu celkových prodejů a obsáhly přes třetinu celkových tržeb myší. V letošní polovině roku se tyto myši prodávaly zhruba o 50 Kč levněji než ve stejném období před rokem. Průměrná prodejní cena LED myší byla v letošním půlroce o více jak polovinu nižší než u laserových, a na rozdíl od nich meziročně neklesla.
Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).
Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.