Obrat společnosti Huawei v České republice se v roce 2014 zvýšil o 21 % a dosáhl částky 3,024 miliardy Kč. Poprvé v historii působení firmy na českém trhu tak obraz překonal třímiliardovou hranici. Zisk před zdaněním vyrostl o 16 % na 51,5 milionu Kč.
„Obchodní výsledky za rok 2014 potvrzují naše stabilní postavení a udržitelný růst na českém trhu. Naším cílem je i nadále zákazníkům poskytovat konkurenční výhodu v oblasti telekomunikačních a podnikových sítí, mobilních zařízení a cloudových řešení,“ uvedl k výsledkům Radoslaw Kedzia, výkonný ředitel české pobočky Huawei.
Huawei se v loni dařilo i globálně. Celkový obrat společnosti se meziročně zvýšil o 20,6 % na 46,5 miliardy dolarů, zatímco výše čistého zisku vyskočila téměř o třetinu (32,7 %) na 4,5 miliardy dolarů.
Dařilo se všem třem velkým divizím. Nejvíce příjmů (31 miliard dolarů) pocházelo z divize Carrier Business Group, která se zaměřuje na řešení pro mobilní operátory.
Nejvyššího růstu naopak dosáhla spotřebitelská divize Consumer Business Group, jejíž obraz se meziročně zvýšil o 32,6 % na 12 miliard dolarů.
Třetí divize Enterprise Business Group, která dodává IT řešení pro firmy, vykázala obrat ve výši 3 miliard dolarů a růst o 27,3 %.
Zdroj: Huawei