Společnost vshosting odhaduje, že v souvislosti s tzv. Black Friday, svátkem všech slev, vzroste návštěvnost českých e-shopů zhruba 5-7krát oproti běžnému provozu. Statistiky vyplývají ze vzorku analýzy vshostingu a společnosti Shopsys.
„Některé e-shopy realizují akci Black Friday skutečně jen v pátek. Hodnoty návštěvnosti pak můžou v tento den dosahovat v průměru až desetinásobku v porovnání s celoročním průměrem,“ říká Lukáš Havlásek, šéf Shopsysu.
Dodává, že naopak jiné e-shopy, které mají slevy po delší období, nezaznamenají tak razantní nárůst návštěvnosti, protože se rozptýlí do celého týdne. Podle Havláska takový e-shop nejenže navštíví víc lidí, ale mnohem větší procento návštěvníků svůj nákup dokončí.
Některým e-shopům stoupne provoz 20násobně
Damir Špoljarič, šéf společnosti vshosting~, vysvětluje, že nárůst návštěvnosti je velmi individuální podle toho, jak masivní marketing e-shopy mají a zda je rozprostřen do dalšího období, či zda se jedná o krátkodobou kampaň.
„Není výjimkou, že návštěvnost se tak dostává u některých e-shopů dokonce na 10–20násobek běžného provozu,“ dodává. „Na problémy typicky narážejí menší e-shopy, které disponují například pouze jedním serverem.“
Špoljarič upozorňuje, že v případě, že si menší obchod zaplatí drahou reklamní kampaň, může se stát, že zvýšený nápor server jednoduše neustojí a pod tlakem se zhroutí. Náprava je pak kvůli absenci infrastruktury poměrně obtížná.
„Proto všem e-shopům doporučujeme se na sezónu důkladně připravit a serverovou infrastrukturu si nechat v předstihu důkladně zanalyzovat,“ nabádá provozovatele internetových obchodů.
Zdroj: vshosting