Analýza společnosti Vshosting~ odhalila, že výše obratů na aktivních českých internetových obchodech během akce Black Friday byla 2,34x vyšší než za průměrný den roku 2020. Zájem byl tradičně o elektroniku a potřeby pro domácnost.
„U některých e-shopů se sortimentem typickým pro vánoční dárky, jako jsou například hračky nebo elektronika, se jednalo až o čtyřnásobný výsledek co do obratu,” říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys.
Průměrný počet kliků (požadavků) za sekundu během týdne Black Friday podle Vshostingu činil 345, absolutním vrcholem byla průměrná hodnota 600 kliků za sekundu.
„Větší e-shopy hostující u vshosting~ průměrně dosahují náporu na servery v rozmezí 160–190 požadavků (kliků) za vteřinu. Tato hodnota se právě během akce Black Friday rapidně zvyšuje,“ vysvětluje David Lintimer, obchodní ředitel Vshostingu.
Rok 2020 podle společnosti přinesl za toto období průměrnou hodnotu 345 požadavků za vteřinu, tedy přibližně dvojnásobek. U těch nejsezónněji zaměřených e-shopů ale ve Vshostingu zaznamenali nárůst provozu o více než 2 200 %.
„Když Black Friday akce vrcholila, dosáhly průměrné hodnoty dokonce 600 požadavků za vteřinu. Ve srovnání s loňským rokem jde o více než 60% nárůst,“ podotýká Lintimer.
Zdroj: Vshosting~