Společnost Vshosting~ s odkazem na data Eurostatu informuje, že už třetina lidí běžně nakupuje od zahraničních firem a více než pětina nakupuje i mimo EU. Dle Grand View Research a Ameco Research překoná v budoucnu přeshraniční růst e-commerce ten globální více než dvojnásobně.
V roce 2030 se pak očekává, že se zahraniční e-commerce prodej dostane ze současných 16 % na 37 % celkových e-commerce prodejů. Rovněž Vshosting~ potvrzuje, že u svých e-commerce klientů pozoruje rychle rostoucí zájem o expanzi na zahraniční trhy, a to i mimo EU.
Boj o každé procento
Společnost uvádí, že ačkoli e-commerce patří k jednomu z nejsvižněji rostoucích odvětví, které očekává svůj rozvoj i letos, lze pozorovat citelné ochlazení. Prakticky hned na úvod nového roku zaznamenal e-commerce trh snížení poptávek, a nezachránily to ani lednové povánoční výprodeje.
Na trhu se však podle odborníků objevily známky zlepšení prakticky velmi brzy – už na začátku února po oznámení poklesu cen energií. Zvýšený zájem zákazníků o online nákupy se pak projevil i v březnu.
Obecné ustrnutí online přišlo po covidovém boomu i vlivem inflace. Právě dubnové zpomalení meziroční inflace na 12,7 % bylo pro analytiky překvapením, trh i Česká národní banka očekávali hodnotu vyšší.
Snaha o příliv nových klientů je pro e-shopy podle expertů nikdy nekonečným bojem, který je v posledních měsících stále těžší. Aktuálně je stále více e-shopů v procesu hledání nových cest, mezi které patří zejména získávání klientů v zahraničí.
Kam růst než za hranice
Zejména firmy, které už svou domácí bázi vytěžily, mohou díky expanzi do zahraničí podle Vshostingu~ obnovit svůj růst. A to až řádově na stovky procent.
„Mnoho e-shopů hostujících u nás v průběhu let vyrostlo tak, že v České republice už neměli mnoho prostoru pro další vývoj. Expanze za hranice pro ně byla logickým dalším krokem, a díky tomu často znásobili svůj obrat,” říká David Lintimer, obchodní ředitel společnosti Vshosting~.
„Zahraniční expanze není pro e-shopy jen příležitostí, ale nese s sebou také řadu nástrah. Vykročení za hranice vyžaduje finanční investici, často i nábor lokálních zaměstnanců, a navíc e-shopy musí zohlednit i technickou stránku jako jsou například jazykové mutace webu atd,“ upřesňuje.
Zdroj: Vshosting~