Analýza společnosti VSHosting, jež podle svých slov zajišťuje provoz téměř poloviny e-shopů na českém a slovenském trhu, ukázala, že během páteční akce Black Friday byl provoz na českých e-shopech zhruba 4,8krát vyšší, než je průměr.
Zpráva ovšem podotýká, že akce Black Friday byla letos u poloviny zkoumaných e-shopů slabší než loni. V roce 2017 totiž podle VSHostingu evidovaly české e-shopy o 30 % vyšší počet požadavků za sekundu, než tomu bylo letos.
Společnost dodává, že průměrná hodnota kliknutí ze stran kupujících dosahovala v minulých letech zhruba šestinásobku průměrného provozu a výjimečně se dostala až na jedenáctinásobek. Letos nebyla ani pětinásobná.
VSHosting si průměrnou nižší návštěvnost vysvětluje stále déle trvajícími slevovými akcemi. „V posledních letech stále více e-shopů rozprostře slevové akce do několika dnů či i týdnů před samotným Black Friday,“ uvádí ředitel společnosti Damir Špoljarič.
Dodává však, že rozprostření akčních nabídek může být chytrým řešením jak z pohledu vytíženosti serverů, tak z praktických důvodů. „Přestože Black Friday má být jednodenní akcí, lidé oceňují zejména možnost klidnějších nákupů,“ vysvětluje Špoljarič.
Zdroj: VSHosting