Průzkum VMwaru provedený poradenskou společností Forrester Consulting naznačuje, že v aktuální situaci chápou manažeři nezbytnost zajištění kvalitní zákaznické zkušenosti (CX) pro dosahování obchodních výsledků.
Přímou souvislost mezi CX a růstem výnosů spatřuje 82 % účastníků průzkumu. Nejdůležitější jsou podle nich aplikace jako prostředek, kterým podniky poskytují své služby a vstupují do interakce se svým cílovým publikem.
Celkem 88 % manažerů se proto domnívá, že CX lze zkvalitnit vylepšením portfolia aplikací. I z toho důvodu více než tři čtvrtiny (78 %) respondentů považují zlepšování aplikací za jednu z nejvyšších obchodních priorit.
Podniky v oblasti UX často tápou
VMware upozorňuje, že navzdory tomu řada podniků v tomto ohledu zaostává. Téměř polovina (48 %) respondentů uvádí, že od posledního vylepšení portfolia aplikací uplynul více než rok, a třetina (34 %) ještě nezačala nebo si není jistá, zda byly práce zahájeny.
V důsledku toho 46 % z 600 oslovených CIO a seniorních viceprezidentů připouští, že dosahují jen střední nebo nižší efektivity při zajišťování pozitivní zákaznické zkušenosti. Udávají přitom řadu různých důvodů, proč není modernizace aplikací mezi prioritami jejich podniků.
Financování v průzkumu zdůraznilo 76 % dotázaných, složitost sladění strategie mezi různými odděleními 72 % a nechuť ke změnám u pracovníků IT 70 %.
Situaci podle VMwaru zhoršují specifické překážky na straně IT, včetně dřívějších vysokých investic do tradičních aplikací, náročnosti zabezpečení citlivých dat a závažného nedostatku znalostí a zkušeností pracovníků v oblasti cloudu a edge computingu.
Zlepšování aplikací má prokazatelný pozitivní dopad
Přesto má podle společnosti zlepšování aplikací výrazný obchodní dopad: 40 % manažerů, kteří modernizovali svá portfolia, zaznamenalo růst výnosů, 37 % zvýšení spokojenosti zákazníků a 32 % získání nových.
„Rok 2020 prověřil schopnost adaptace a podniky, které nalezly cesty, jak využít nové aplikace k přilákání zákazníků a zachování či dokonce zlepšení výkonů, získaly konkurenční výhodu,“ říká Ed Hoppitt, ředitel VMwaru pro moderní aplikace a nativně cloudové platformy v regionu EMEA.
K tomu, aby bylo možné postupovat s potřebnou dynamikou, jsou podle něj nezbytné digitální základy pro tvorbu, provoz, řízení, připojování a ochranu aplikací, které pomáhají podnikům vyrovnat se s letošními obchodními a provozními turbulencemi.
„Čím jednodušší bude jednotlivé prvky propojit, tím efektivněji se podnik dokáže přizpůsobit situaci a poskytovat nové relevantní služby a zákaznické zkušenosti, které mu umožní přežít a prosperovat,“ dodává.
Zdroj: VMWare