Akvizice má být v souladu se strategií VMware, která se zaměřuje na zjednodušení a efektivnější fungování datových center, desktopů i aplikací. Výrobce tak chce posílit svůj podíl na trhu platform-as-a-service (platforma jako služba).
Zimbra působí v oblasti open-sourcových řešení e-mailové komunikace a vzdálené spolupráce s více než 55 miliony provozovanými e-mailovými schránkami. Jako samostatná produktová divize Yahoo! dosáhla v roce 2009 celkového růstu počtu provozovaných e-mailových schránek ve výši 86 % - v segmentu malých a středních podniků tento růst dosáhl 165 procent. Yahoo! Koupilo Zimbru v roce 2007 za 350 milionů amerických dolarů. Aktuální cena pro VMware nebyla zveřejněna, ale podle několika zdrojů je výrazně nižší.
„V nejbližších letech očekáváme zvýšený zájem malých a středních firem o taková základní IT řešení, která dokážou dobře fungovat a poskytovat služby v prostředí cloudu,“ uvedl v tiskovém oznámení generální ředitel divize cloudových služeb společnosti VMware Brian Byun. „Technologie Zimbra jsou skvělým příkladem škálovatelných řešení ‘éry cloud computingu‘, která dokážou do prostředí cloudu provozovat i malé, na míru šité implementace. Stanou se důležitou součástí našeho portfolia virtuálních nástrojů pro prostředí cloud computingu.“
VMware uvedl, že bude nadále podporovat stávající produkty Zimbra a jejich otevřenost a optimalizuje je pro architekturu postavenou na cloudovém řešení vSphere stejně jako jsou optimalizovány pro platformy Microsoft, IBM a další.
V dubnu loňského roku akvíroval VMware společnost SpringSource zaměřenou na tvorbu webových aplikací v oblasti open source. Plány výrobce na vývoj cloudových aplikací jsou tedy dlouhodobé. Od akvizice Zimbry ovšem nelze očekávat okamžité výsledky, jde skutečně o plány, které se na trhu podle analytiků projeví spíše až po roce 2015.