Darty, evropský řetězec se spotřební elektronikou, plánuje obchodní změny s cílem zvýšení efektivity a snížení nákladů napříč celou skupinou.
Skupina se zavázala odstranit ztráty na českém, italském a španělském trhu a revidovat bude také zastoupení v Turecku.
Na prvních třech zmíněných trzích je retailový řetězec Darty přesvědčen, že možnost jít „jasnou cestou k budoucím příležitostem v růstu zisku“ je „omezená“.
Svůj byznys chce Darty Group posílit především na klíčových trzích ve Francii a Beneluxu.
Někteří z vlastníků údajně zvažují prodej podílu na českém a slovenském trhu, kde Darty operuje jako akciová společnost Datart International od roku 1990.
„Od roku 2000 jsme členem Darty Group. Spolupráce, která byla zpočátku velice přínosná pro obě strany, začala v poslední době vykazovat velmi nízkou přidanou hodnotu pro Datart. Proto již několik měsíců probíhají jednání iniciovaná ze strany společnosti Datart, která směřují ke zpětnému převzetí podílu od Darty Group. Tato jednání dosud nejsou ukončena, výsledek je však očekáván v nejbližší době,“ uvedla Jana Choroušová, marketingová manažerka sítě Datart, v oficiálním vyjádření.
V oznámení Choroušová uvádí, že Datart má konzistentní expanzní politiku, což mimo jiné podkládá otevřením nové prodejny v nákupním centru Breda v Opavě 15. 11. 2012 či celkovou modernizací prodejny v centru Nový Smíchov v Praze.
Ve fiskálním roce končícím 30. 4. 2011 vykázal Datart tržby ve výši 3,52 miliard korun při procentním meziročním nárůstu. Čistá ztráta však dosáhla 7,33 milionu v porovnání se ziskem 6,3 milionu v předcházejícím roce.
Tržby Darty Group půlrok končící 31. 10. 2012 meziročně poklesly o 2,2 % na 1,84 miliardy eur. Ztráta skupiny v retailu se vyšplhala na 3,9 milionu eur, přičemž loni ve stejném období vykázala zisk 26,5 milionu eur. E-tailové tržby Darty vzrostly o 10 % a podílejí se 11 % na celkovém obratu.
Zdroj: Channel EMEA, Datart, Justice.cz