Vítězné projekty Microsoft Awards 2012

16. 4. 2012
Doba čtení: 13 minut

Sdílet

 Autor:
Se kterými projekty uspěli partneři Microsoftu nad konkurencí v ČR? Přehled vítězných řešení vám odhalí zakázky, které klientům pomohly výrazně snížit náklady, zlepšit firemní procesy i zvýšit produktivitu zaměstnanců.

Do 14. ročníku soutěže Microsoft Awards 2012 partneři přihlásili celkem 71 projektů, ale jen sedm z nich zvítězilo a dalších osm se dostalo do finále. O přehledu vítězných projektů jsme vás již informovali. Nyní vám představíme projekty partnerů podle přínosů zákazníkům, inovativnosti řešení a dalších kritérií, na jejichž základě odborná komise projekty hodnotila.

Business Productivity

V kategorii Business Productivity zvítězila společnost KPCS CZ s řešením komplexní modernizace komunikačních technologií ve firmě AVE CZ odpadové hospodářství. KPCS po analýze možností komunikačního systému Microsoft Lync Server 2010 a porovnání s existujícím prostředím založeném na Microsoft Office Communications Server 2007 R2 navrhl migraci na nejnovější verzi. Změna klientovi přinesla nový pohled na komunikaci, usnadnění práce a úspory v provozních výdajích. KPCS také vypracoval restrukturalizaci komunikační metodiky.

Lync přebírá hlasové služby a dochází tak k vyřazování telefonních ústředen. Uživatelé oceňují jednoduché a všem dostupné konferenční služby. Nové ovládání Lync nám navíc ušetří tisíce člověkohodin ročně. Velmi jsme ocenili, že pro migraci z OCS na Lync jsme nemuseli pořizovat nový hardware,“ shrnul přínosy Jan Svatoš, manažer IT, AVE CZ.

Finalistou kategorie se stal CDL System s intranetem a ECM pro petrochemickou skupinu Unipetrol. Centrální intranetové řešení zahrnuje publikační nástroje pro útvar interní komunikace, centrální úložiště dokumentů, týmové weby a set nadstavbových aplikací. Aplikace jsou zaměřeny zejména na centralizaci informací z několika datových zdrojů a jejich jednotnou publikaci směrem k uživatelům. Projekt zahrnoval i nasazení technologie pro analýzu využití portálu a jednotlivých částí obsahu. Intranet využívá Microsoft SharePoint Server 2010 Enterprise. Řešení pokrývá celkem na 3 500 uživatelů z osmi společností holdingu rozmístěných po celém území České republiky.

Data Management & Business Intelligence

Vítězem kategorie se stala společnost Stormware s projektem reportingu a performance managementu pro Semix Pluso a dceřiné společnosti prostřednictvím řešení Pohoda BI. Nízké náklady na implementaci a údržbu Pohoda BI podle partnera dále usnadňují nasazení u kteréhokoliv uživatele ekonomického systému stejné značky. Jádro řešení tvoří tři základní scénáře Doklady, Sklady a Účetnictví, které pokrývají běžné požadavky na analýzu dat.

Zástupci oceněných partnerů v rámci Microsoft Awards 2012

Pohoda BI nám značně pomáhá s controllingem. Reporty a analýzy zpracováváme velmi pohodlně, nejraději v Excelu. Díky denním aktualizacím dat pracujeme se zaručeně čerstvými informacemi pro strategické i operativní rozhodování. Na jejich základě se nám podařilo optimalizovat mnoho pracovních postupů ve všech divizích a dceřiných firmách... S ročním odstupem nám vychází tato čísla: úspora 28 hodin měsíčně pro top manažery a 40 hodin měsíčně u manažerů na úrovni středního managementu. Investice do samotného řešení Pohoda BI se nám vrátila během 6 měsíců,“ vyhodnucuje Michal Čižmár, jednatel Semix Pluso.

Titul finalisty kategorie získala firma Intelligent Technologies za datový sklad a korporátní reporting pro Marks &  Spencer. Intelligent Technologies dodala BI řešení, které zahrnuje problematiku obchodu a marketingu, logistiky, skladových zásob, HR, controllingu a věrnostního programu. Jednotný datový sklad poskytuje informace o aktuálním stavu a historických souvislostech.

Marks & Spencer tak získal souhrnný i detailní pohled na prodejní data pro podporu řízení a plánování strategických cílů. Díky jednotnému analytickému nástroji klient zvýšil efektivitu, dokáže lépe vyhodnocovat prodejní marže, sledovat sezónní zboží a analyzovat slevové akce. Nástroj mu zároveň slouží pro vyhodnocování plánů pro obchodní ukazatele, analýzy a predikce optimálního množství pro nákup zboží a vyhodnocování efektivity věrnostního programu.

Privátní cloud a správa infrastruktury

Kategorii kraloval Dell Computer s dodávkou privátního cloudu pro Arbes Technologies. Cílem projektu bylo zjednodušení provozu a správy aktuálních služeb a dosažení fexibility při nasazování nových systémů. Zákazník dlouhodobě využíval velké množství jednotlivých serverů náročných na správu. Dell doporučil migrační postupy pro existující operační systémy počínaje Windows 2000 až po různé *NIX distribuce. Celý projekt byl vybudován během 30 pracovních dní včetně projektové a designové dokumentace a implementačních prací.

Realizace vedla k úspoře nákladů na provoz infrastruktury a času při zavedení nových služeb. Klient získal jednoznačně definované SLA, RPO a RTO, vyšší dostupnost serverů a služeb a přesně stanovenou cena za virtuální stroj. Řešení umožňuje reportování a zpětné účtování a podává přehled o dostupnosti prostředí.

Do finále se probojovala společnost Autocont CZ se systémem AC ProFond pro organizaci Člověk v tísni (ČVT). Řešení AC ProFond umožňuje pracovníkům ČVT na misích lépe kontrolovat čerpání projektových i zdrojových rozpočtů, a to i když jsou týdny off-line. Pracovníkům na ústředí odpadla díky synchronizaci centrální databáze s lokálními časově náročná kontrolní práce. Aktuální výkaznictví umožňuje ČVT získávat financování i od dárců, od kterých to dříve nebylo v takovém rozsahu možné. Řešení AC ProFond využívá základní funkčnost systému Microsoft Dynamics NAV, kterou AutoCont rozšířil o řešení specifických potřeb neziskových organizací.

Pro více než trojnásobný nárůst zdrojových projektů Člověku v tísni stačil jen poloviční nárůst pracovníků finančního oddělení. Toho bylo možné docílit ale jen díky tomu, že Člověk v tísni nastavil na nový účetní systém přísné požadavky,“ uvedl Jan Kamenický, finanční ředitel organizace Člověk v tísni.

Microsoft Dynamics CRM

S řešením Microsoft Dynamics CRM pro Centropol Energy zvítězil CDL System. Klient implementací řešení s využitím produktů Microsoft Dynamics (CRM a NAV) pokryl své obchodní procesy při neustálém růstu počtu zákazníků i obratu. CDL doplnil Dynamics NAV o některé funkčnosti pro oblast energetiky a ERP propojil jej se systémem České pošty pro předávání podkladů pro SIPO. Oba produkty NAV a CRM jsou vzájemně integrovány a propojeny s billingovým systémem s napojením na informační systém společnosti OTE (operátor trhu s energiemi).

Díky implementaci CRM došlo i přes 10 000x zvýšení počtu zákazníků a osminásobné navýšení tržeb k přijetí pěti nových zaměstnanců obchodního oddělení. Výsledkem projektu bylo zejména zpřehlednění a zpřesnění obchodních procesů a snížení jejich chybovosti.

Microsoft Dynamics CRM v integraci s Microsoft Dynamics NAV zvládá růst zákaznické báze o více než 10 000 nových zákazníků měsíčně a současně podporuje rozšiřování prodejní partnerské sítě z původních jednotek partnerů na současných více než 1 000 partnerů,“ vyhodnotil projekt Petr Landovský, technický ředitel a člen představenstva  Centropol Energy.

Do finále se probojovalo WBI Systems se CRM systémem pro Saint-Gobain Building Distribution CZ (SGBD CZ). Klient požadoval nástroj, který zefektivní řízení obchodu a péči o desítky tisíc zákazníků společnosti v ČR. V průběhu výběrového řízení se firma rozhodla ve spolupráci s WBI Systems nasadit na zkoušku cloudový Microsoft Dynamics CRM Online do sedmičlenného prodejního týmu SFIC, zaměřeného na prodej produktů pro vnitřní stavbu.

Pětiměsíční testování přineslo prokazatelné výsledky zejména v oblasti zkvalitnění péče o zákazníky a důsledné evidence obchodních příležitostí. Úspěch testovacího projektu přesvědčil vedení SGBD CZ pro nasazení cloudového CRM pro všechny členy svého obchodního týmu značky Raab Karcher v ČR. Pokud se implementace v celorepublikovém měřítku úspěšně podaří, bude Microsoft Dynamics CRM 2011 nasazeno v celém regionu východní Evropy, tedy i v Polsku a Maďarsku.

Vývoj software a webových aplikací

Jako nejlepší byly v této kategorii vybrány webové služby Asseco Central Europe z core banking systému StarBuild II ve Stavební spořitelně České spořitelny (SSČS) pro front-end systémy České spořitelny a Servis 24. Nový core-banking systém je postaven na platformě Microsoft .NET. Jedním z jeho klíčových aspektů je servisně orientovaná architektura (SOA). Využitím webových služeb došlo prostřednictvím ESB vrstvy (Enterprise Service Bus) ČS k on-line propojení systémů StarBUILD II v SSČS a front-end systémů na straně ČS. Implementovaná technologie SOA architektury umožňuje dále rozšiřovat portfolio poskytovaných webových služeb a tím umožnit zpřístupnění dalších funkcionalit core systému i jiným externím front-end aplikacím.

Finalisté Microsoft Awards 2012On-line propojení našeho core-banking systému s front-endovými aplikacemi České spořitelny nám umožní zkrátit naši reakční dobu, automatizovat další části procesů souvisejících s vyřizováním klientských požadavků a poskytovat reálná aktuální data ostatním systémům. Na projektu oceňujeme zejména dodržení plánovaného harmonogramu a rozpočtu,“ říká Robert Drozda, ředitel úseku Informační technologie, Stavební spořitelna České spořitelny.

Finalistou kategorie se stal Comparex CZ s řešením schvalování a evidence smluv ve společnosti Ringier Axel Springer CZ. Do schvalování přináší modul Smlouvy výhody elektronických procesů, jako jsou rychlost, možnost zástupu, práce v jiné lokalitě, průkaznost času i osoby, která schválení provedla nebo historii změn a práce se smlouvou.

Elektronická evidence přináší sdílení smlouvy bez nutnosti jejího kopírování nebo zpřístupnění originálu, přehled o přístupu ke smlouvě a textové i parametrické vyhledávání. Součástí řešení jsou i reporty smluv, které je možné vypovědět nebo které by měly být přepracovány.

Modul pro zpracování smluv v systému Boss byl první aplikací pro elektronické schvalování ve vydavatelství Ringier ČR. Příjemně nás překvapil okamžitý přínos po nasazení aplikace a její vstřícné přijetí ze strany uživatelů. V současné době aktivně zvažujeme nasazení dalších modulů pro elektronickou správu interních procesů,“ dodal k přínosům Jindřich Pavel, vedoucí projektu Ringier Axel Springer CZ.

Veřejné cloudové služby

V kategorii zvítězil AutoCont CZ s řešením Microsoft Office 365 pro soutěž Miss Princess of the World společnosti Portalmedia production agency. Klient hledal vhodné prostředky pro efektivní komunikaci s partnery a koordinaci svých aktivit v jednotlivých regionech na světě. Původním záměrem bylo nalezení řešení pro videokonference, ale díky skladbě služeb a správě celého systému bez potřeby provozovat vlastní technologie klient zvolil Office 365.

Lync Online nám částečně nahradí i telefony. Každý měsíc na nich ušetříme přibližně 35 000 Kč… Největším přínosem jsou však nové možnosti, které nám pomohl otevřít. Už v rámci fnálového večera tak mohli do poroty vzdáleně zasednout porotci z Itálie, Spojeného království a Jihoafrické republiky. Příští rok pak počítáme až s 50 vzdálenými porotci, kteří budou nejen hlasovat, ale budou se také prostřednictvím živého vstupu moci účastnit finálového večera,“ shrnul přínosy Viktor Krča, prezident soutěže a majitel společnosti Portalmedia production agency

Do finále se dále probojovala společnost CreativeMages s e-shopem CReativeMageShop pro Clinical Hair & Skin postaveným na platformě Microsoft Dynamics CRM 2011 Online a Office 365. E-shop poskytuje klientovi na jednom místě informace o zákaznících včetně sledování jejich pohybu po stránkách a informací o tom, jaké produkty je zajímaly. Nabízí různé přístupy pro tvorbu cen, kompletní ovládání e-shopu přímo z CRM systému, věrnostní programy a automatický systém zasílání e-mailových zpráv. Řešení je možné přizpůsobovat z pohledu grafiky i funkcionalit a rozšířit o registrační, rezervační a slevové systémy.

Práce s e-shopem mě dříve stála hodně úsilí a neměla jsem informace o zákaznících na jednom místě, ale po nasazení nového e-shopu mám vše přehledně v Microsoft Dynamics CRM,“ říká Lenka Kašpaříková majitelka, Clinical Hair & Skin.

Druhým finalistou se stala společnost AVE Soft s produktem Advokátní kancelář bez starostí. Řešení využívá služeb Microsoft Office 365 pro potřeby kancelářské agendy i komunikace. Základem strategie produktu je kompletní přesun serverové části IT do cloudu. Odpadají opakované investice do serverů a licencí a také zajišťování jejich údržby a zálohování. Pro správu notebooků a počítačů AK může být využita cloudová služba Intune.

ICTS24

Součástí řešení je pronájem informačního systému Evolio Advokátní kancelář, který umožňuje vést elektronický spis a nabízí řadu modulů. Data jsou umístěna v cloudu Windows Azure, a uživatelům tak pro práci stačí notebooky s mobilním 3G internetem.

Řešení snižuje náklady na provoz IT a zavádí účtování podle počtu uživatelů. Umožňuje využití videokonferencí a zabezpečeného chatu, SharePoint Online pro správu dokumentů, odkazů a článků a Microsoft Exchange Online pro poštu a týmovou práci.

Zdroj: Microsoft

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC