Průzkum Opinion Matters pro Monitis, kterého se zúčastnilo více než 1 000 on-line spotřebitelů z celého světa, zjišťoval typické nákupní zvyky a faktory, které jsou klíčové pro volbu webového obchodu. Odhaloval také chování spotřebitelů v konfrontaci s nesprávnou funkcí webových stránek.
Téměř tři čtvrtiny (74 %) všech dotázaných nakupujících na webu uvedly, že by přešly ke konkurenčnímu on-line dodavateli, pokud by získaly lepší zákaznickou zkušenost a rychlejší odezvu, než v případě současného prodejce.
Ještě méně tolerantní jsou podle průzkumu častí uživatelé on-line obchodů, kteří tráví nákupy na webu více než 2 hodiny týdně. Těch by z důvodu pomalé odezvy webové stránky přešlo na rychlejší konkurenční e-shop 86 %.
Jako nejdůležitější důvod pro on-line nakupování v porovnání s kamennými prodejnami uvedli čtyři z pěti respondentů (81 %) pohodlí, přičemž pro 61 % je nejdůležitějším faktorem cena.
Více než polovina všech respondentů (56 %) uvedla, že důležitým faktorem při porovnávání jednotlivých webových obchodů je správná funkcionalita. Dali jí větší důležitost než ceně a reputaci.
V případě, že by na načtení stránky měl respondent čekat déle než 30 sekund, opustil by ji v 61 % případů, přičemž by přešel ke konkurenci.
Nejpopulárnějším časem on-line nákupu je (pro 40 % respondentů) pracovní den mezi 9:00 až 17:00, druhým nejvyužívanějším časem (32 % respondentů) je podvečer mezi 17:00 a 20:00.
Zdroj: GFI Software