Slovenští zákazníci příliš neholdují nakupování v zahraničních e-shopech. Dobrou zprávu pro slovesné obchodníky, horší nejen pro ty české přináší průzkum agentury Mediaresearch Slovakia zpracovaný pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu.
Více než polovina (52 %) slovenských respondentů uvedla, že za poslední rok nezvolila pro internetový nákup žádný zahraniční e-shop.
Třetina (33 %) respondentů uvedla, že v zahraničních internetových obchodech provedla méně než 25 % z veškerých on-line nákupů za posledních dvanáct měsíců.
Polovinu veškerých nákupů za posledních dvanáct měsíců uskutečnilo v zahraničních e-shopech pouze 7 % oslovených slovenských respondentů.
Veškeré internetové nákupy v zahraničních e-shopech za posledních dvanáct měsíců uskutečnila pouhopouhá 4 % respodentů.
Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů.
Slováci prý obecně na internetu nakupují rádi
Více než dvě pětiny (42 %) respondentů uvedly, že za posledních dvanáct měsíců uskutečnily na internetu minimálně pět nákupů. Ke čtyřem provedeným nákupům se přihlásilo 11 % respondentů a ke třem nákupům pak 14 % respondentů.
„Slovenští zákazníci rádi nakupují jak v domácích, tak v zahraničních e-shopech, ačkoli v těch cizích už podstatně méně,“ okomentovala agentura Mediaresearch Slovakia ve zprávě pro média výsledky průzkumu.
Slováci prý v zahraničních e-shopech nejčastěji nakupují oblečení a obuv, nikoliv elektroniku či počítače, jak by možná někdo očekával.
Zdroj: Mediaresearch Slovakia