Společnost MasterCard oznámila spuštění celoevropského ukazatele Mobile Top App Index, jehož úkolem je mapovat všechny veřejně dostupné mobilní nákupní aplikace v Evropě. Cílem indexu je najít nejlepší mobilní nákupní aplikace na všech trzích Evropy a zjistit, jak spotřebitelé používají mobilní technologie při nakupování.
„Inovace postupují ruku v ruce s rostoucí poptávkou spotřebitelů. V současné době můžeme nakupovat pomocí mobilních zařízení snadněji než kdy dříve. Mobile Top App Index zviditelní nejlepší řešení v oblasti mobilních nákupních aplikací, což mohou využít jako vodítko evropští spotřebitelé i obchodníci,“ uvedl Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.
Více než polovina ji má, více než čtvrtina ji používá
Před spuštěním žebříčku Mobile Top App Index nechal MasterCard vypracovat průzkum, který zjišťoval názory spotřebitelů na mobilní nákupní aplikace, které momentálně využívají.
Jeho výsledky ukázaly, že více než polovina evropských uživatelů chytrých telefonů již má nějakou nákupní aplikaci staženou, a více než polovina z těchto spotřebitelů tyto aplikace i pravidelně používá. Celkem 38 % respondentů uvedlo, že mobilní aplikace použijí k nákupu v příštích 12 měsících.
Výzkum dále ukázal, že nejpopulárnější jsou ty mobilní aplikace, které umožňují mobilní dobíjení a pomáhají při výběru a nákupu různého mediálního obsahu. Stále populárnějším se rovněž stává mobilní nákup módy, kosmetiky a vstupenek. Používání těchto funkcí uvádí cca 30 % pravidelných uživatelů aplikací.
Výzkum proběhl v srpnu 2014 na vzorku 1050 osob ve věkové kategorii 18 – 55 let. Šlo o občany České republiky, Německa, Maďarska, Itálie, Polska, Ruska, Španělska, Švédska, Turecka a Velké Británie
Zdroj: MasterCard