Většina Čechů utratí za televizi přes 10 tisíc korun, nový přístroj kupují po pěti letech (ČRa)

24. 1. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Průzkum Digimonitor společnosti České Radiokomunikace ukázal, že pokud jde o televizory, pro české domácnosti je důležitá kvalita. Podíl domácností, které jsou ochotny do nové televize investovat přes 10 tisíc korun, už je nadpoloviční.

Jak jsme již letmo zmínili v článku o certifikacích televizí na nový standard DVB-T2, společnost České Radiokomunikace (ČRa) v rámci svého průzkumu Digimonitor zjistila, že více než polovina českých domácností je ochotna investovat do nové televize finanční částky nad 10 000 Kč.

V roce 2014 přitom bylo takovou částku ochotno investovat pouze 44 % lidí. Průzkum dále zjistil, že hlavní domácí televizor většinou není starší než 5 let. K přirozené obměně televizních přístrojů dochází podle ČRa po 5 až 7 letech od pořízení.

Náš průzkum prokázal, že většina českých domácností vlastní televizi a kvalita televizního zážitku je pro ně důležitá. Koresponduje to i s průměrným stářím televizí – lidé si stále častěji pořizují nové přístroje, které jim dávají více možností,“ uvedl ředitel regulace ČRa Marcel Procházka.

Třetina domácností má metrovou televizi

Polovina respondentů uvedla, že má doma dvě televize. Významně roste podíl obrazovek s větší úhlopříčkou, zhruba třetina domácností má hlavní televizi s rozměry 101-128 cm (31 %). To představuje nárůst o 9 procentních bodů proti roku 2013.

Druhý přijímač v domácnosti bývá menší a většinou má úhlopříčku do 50 cm. Mezi hlavními televizory domácnosti jsou nejrozšířenější modely s LCD obrazovkou (64 %). Výzkum však také ukázal, že 12 % českých domácností stále ještě vlastní televizi se skleněnou CRT obrazovkou.

Drtivá většina současných televizních přijímačů je podle výsledků průzkumu vybavena pro příjem pozemního (terestrického) vysílání, které divákům nabízí více než 25 programů zdarma a je dostupné plošně.

ICTS24

Česká republika vykazuje podle průzkumu vůbec největší oblibu terestrického vysílání v rámci Evropy. Televizní signál takto přijímá 60 % tuzemských domácností, zatímco celoevropský průměr činí 46 %.

Zdroj: České Radiokomunikace

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících