Hlavní navigace

Verbatim ohlásil výsledky. Jak je na tom trh s optickými médii?

26. 5. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Trh optických médií už není jediným segmentem, na který se Verbatim soustředí. Jak dopadl podle GfK a SCCG v těch dalších? Jaká je strategie výrobce pro rok 2010 a jaké novinky chystá?

Optické médium nebo flash disk? Zákazníci stále více volí to druhé.Verbatim tradičně uspěl na globálním trhu optických médií, kde se stal již posedmé v řadě jedničkou. Na evropském trhu veškerých úložných nosičů skončil podle GfK třetí, ve stejném regionu pak v oblasti USB flash disků čtvrtý a v segmentu přenosných pevných disků pátý (údaje poskytla Santa Clara Consulting Group - SCCG).

Vzhledem k vysokému počtu instalovaných optických mechanik zůstávají podle výrobce prodeje optických disků na vysoké úrovni, i navzdory zmenšujícímu se trhu. Celkově spadly prodeje DVD-R disků z 1,6 miliardy kusů v roce 2008 na 1,3 miliardy v roce 2009. Verbatim si dokázal celosvětově udržet 43% tržní podíl. Výrobce by podle tiskového prohlášení rád dosáhl až 50% podílu na trhu v roce 2010, k čemuž by mu měla pomoci očekávaná konsolidace trhu.

Optické disky zaznamenaly růst zejména v oblasti Blu-ray disků. Za minulý rok se prodeje v Evropě podle výrobce ztrojnásobily oproti roku 2008 – a růst o dalších 300 % je očekáván i v roce 2010.

Celkový trh optických disků ale dlouhodobě stagnuje a výrobce proto investuje do nových segmentů.

Externí pevné disky a USB flash disky motorem růstu

V sektoru přenosných pevných disků Verbatim zvýšil svůj tržní podíl z 5,1 procent v roce 2008 na 6,2 procent v roce 2009, což z něj dělá číslo 5 mezi evropskými dodavateli. Nabídku v segmentu odstartoval Verbatim v roce 2007. Převzetí firmy Freecom japonskou mateřskou společností Mitsubishi Kagaku Media (MKM) na podzim 2009 bylo dalším důležitým strategickým krokem, jehož cílem je zlepšit spolupráci mezi oběma společnostmi a dále posílit postavení Verbatimu na tomto trhu.

Pokrok zaznamenal Verbatim i v sektoru USB flash disků. Podle průzkumu Santa Clara Consulting Group (SCCG) se v celé Evropě prodalo přes 57,7 milionů USB jednotek. Oproti roku 2008 Verbatim zvýšil svůj tržní podíl z 3,8 procent na 5,4 procent a obsadil tak v Evropě čtvrtou příčku na trhu. V roce 2010 se chce výrobce zaměřit na vyšší segmenty jako hardwarově šifrované USB nebo SSD disky.

MMF24

Rok 2010? Stabilizace

Verbatim hodnotí nastolené trendy v jednotlivých skupinách pozitivně a využila proto tiskové oznámení také k představení plánů pro tento rok.

V roce 2010 chce firma tento trend stabilizovat prostřednictvím strategie, která jí přináší úspěch už léta: široké spektrum kvalitních, spolehlivých a inovativních úložných nosičů s velmi dobrou lokální dostupností, odbornou zákaznickou podporou přímo u prodejních partnerů a moderním prodejním systémem pro obchodní partnery. Letos náš hlavní fokus spočívá v konstantní expanzi řady Blu-ray disků a 2,5“ externích pevných disků, což jsou oblasti, kde nabídneme ještě atraktivnější řešení ve spolupráci s firmou Freecom, kterou naše mateřská společnost Mitsubishi Kagaku Media převzala loni. Naším cílem je ještě více rozšířit sortiment přenosných úložných produktů a dosáhnout 10% podílu na trhu,“ shrnul Rüdiger Theobald, Marketing & Business Development Manager EUMEA ze společnosti Verbatim.

Zdroj: Verbatim, ChannelWorld

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci