Značky a prodejci nabídnou širokou škálu elektronických zařízení. Očekáváme, že zákazníky nejvíce přilákají chytrá sluchátka, tablety, fitness náramky, chytré telefony a televize. Zvýšenou poptávku čekáme také u chytrých hodinek nebo domácích virtuálních asistentů.
Nositelná elektroniky potáhne díky Applu
Řada uživatelů dosud váhala s koupí chytrých hodinek od Applu, neboť v jejich očích nenabízely dostatečnou hodnotu. Podpoře mobilních sítí u modelu Apple Watch 3 však přináší řadu nových využití a možnost nechat doma telefon, což bezesporu zvýší prodej těchto hodinek během vánocní sezóny.
Předpokládáme, že se za celý rok 2017 prodá 41,5 milionu chytrých hodinek. Ačkoliv se na tomto výsledku bude podílet řada výrobců elektroniky včetně Huawei, LG, Samsungu nebo Lenova, dominantním zařízením na trhu a zdaleka nejúspěšnějším modelem jsou zatím právě Apple Watch.
Pokud ještě zůstaneme u nositelné elektroniky, dalším hitem vánoční sezóny se mohou stát fitness náramky. Předpovídáme, že globální prodej v této kategorii dosáhne v letošním roce 44 milionů kusů. Pokud sečteme všechny kategorie nositelné elektroniky, očekáváme letos prodej 310,4 milionu kusů.
Virtuální asistenti klepou na dveře
Co se týče chytrých audio zařízení s virtuálními asistenty, řada výrobců v poslední době výrazně rozšířiila svou nabídku. Google například představil chytrá sluchátka Pixel Buds a cenově dostupnější reproduktor Google Home Mini, který konkuruje modelu Echo Dot od Amazonu.
Tento segment je stále velmi nový a očekáváme proto prodej okolo 11,8 milionu kusů. V průběhu dalších dvou nebo tří let však očekáváme masivní růst tohoto trhu z hlediska počtu prodaných kusů, ale také z hlediska technologií, které budou prostřednictvím zařízení s virtuálním asistenty dostupné.
Velmi žádaným vánočním dárkem budou i letos chytré telefony, kterých se podle naší prognózy v roce 2017 celosvětově prodá 1,57 miliardy kusů. V Evropě konkrétně roste podíl Huawei, které si upevňuje třetí příčku z Samsungem a Applem a využívá toho, že se ostatní výrobci, například HTC nebo Sony, v současné době trápí.
Nedostupnost služeb omezuje výběr
Na řadě dopisů Ježíškovi by se mohlo objevit také vlajkové zařízení Ionic od Fitbitu. Problémem zůstává nedostupnost nové platební služby Fitbit Pay napříč evropským kontinentem. Lokální nedostupnost některých služeb však zůstává problémem celé řady výrobců a řešení tohoto problému by se mělo stát jejich prioritou.
V Evropě v posledních letech pozorujeme rostoucí vliv tradičních akcí Black Friday a Cyber Week, a to jak v klasickém retailu, tak v oblasti elektronické komerce. Tyto akce se mohou stát ukazatelem toho, jak bude vypadat zbytek vánoční sezóny.
Zdroj: Gartner