V českém maloobchodě (vč. prodeje pohonných hmot; CZ-NACE 47) klesly sezónně očištěné tržby reálně meziměsíčně o 0,3 % a meziročně očištěné o kalendářní vlivy vzrostly o 1,2 %.
Nejvyšší růst zaznamenal prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 22,6 %) a specializovaný maloobchod s počítačovým a komunikačním zařízením (o 20,8 %), kde však opět nejvíce klesaly ceny.
Za celé 3. čtvrtletí 2014 se tržby v českém maloobchodě (včetně prodeje pohonných hmot) zvýšily o 1,8 %.
Na Slovensku se v září 2014 meziměsíčně zvýšily tržby ve velkoobchodě o 2,2 % a v maloobchodě o 0,8 %.
Meziročně se velkoobchodní tržby v úhrnu zvýšily o 7,2 %, jenže u ICT zařízení slovenský velkoobchod klesl o 4,7 %.
Celkové meziroční zvýšení maloobchodních tržeb o 2,8 % podpořil prodej ICT zařízení ve specializovaných prodejnách mírným růstem o 1,6 %.
Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR