V českém maloobchodě (vč. pohonných hmot) vzrostly sezónně očištěné tržby reálně meziměsíčně o 0,2 % a meziročně o 3,2 %. Prodej podle ČSÚ rostl napříč všemi hlavními sortimentními skupinami zboží.
Zvýšení tržeb vykázaly zejména internetové a zásilkové obchody (o 18,9 %), prodejny počítačového a komunikačního zařízení (o 9,1 %), oděvů a obuvi (o 5,7 %), zboží pro domácnost (o 4,4 %) a výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 1,2 %). Nejvýrazněji se ceny opět snížily u počítačového a komunikačního zařízení.
Na Slovensku rostly v únoru 2014 tržby v maloobchodě meziměsíčně o 0,6 %. Velkoobchod naopak klesl o 2,1 %.
Meziročně maloobchodní tržby rostly o 4 %, a to především díky prodeji počítačových a komunikačních zařízení, kde tržby vzrostly o 18,5 %.
Tržby ve slovenském velkoobchodě se v úhrnu zvýšily o 5,6 %, avšak nejvýraznější pokles zaznamenal velkoobchod se zařízeními pro informační a komunikační technologie (ICT) o 17,3 %.
Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR