V České republice v rámci nakupování na internetu (e-commerce) nejraději utrácejí Slováci, a to necelých 635 milionů korun (23,2 mil. eur), Rusové se zhruba 225 miliony korun (8,2 mil. eur) a Američané s bezmála183 miliony korun (zhruba 6,7 mil. eur), kteří na internetu nejraději nakupují elektroniku a oblečení.
Zdaleka však nejde o veškeré útraty cizinců v českých e-shopech. Hodnoty představují platby zákazníků kartami společnosti Visa. Bez ohledu na absolutní výši je však pořadí národností celkem vypovídající.
Zdroj: Asociace Visa Europe, říjen 2013 – září 2014
Čeští držitelé karet Visa nejvíce zaplatí v britských e-shopech (zhruba 110 milionů korun), dalších bezmála 31 milionů korun spadá na lucemburské obchodníky a necelých 15 milionů na irské internetové obchody.
„Vysoké obliba britských e-shopů je dlouhodobým trendem – Češi rozumí anglicky a na rozdíl od amerických e-shopů zde odpadá komplikace s proclíváním,“ uvedl v oznámení regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.
Zdroj: Asociace Visa Europe, říjen 2013 – září 2014
Platby kartou rostou
Prostřednictvím karty Visa zaplatili uživatelé od října 2013 do září 2014 na internetu zboží za bezmála 6,4 miliardy korun, což meziročně představuje nárůst o více než osm procent.
V ČR přitom podle Visy poměrně málo e-shopů umožňuje platby kartou. Zatímco počet internetových obchodníků je ve Velké Británii a České republice stejný (zhruba 37 tisíc), v ČR akceptuje platební kartu podle statistik Visa Europe pouze 10 procent e-shopů v porovnání s téměř 70 % ve Velké Británii.
Zdroj: Visa Europe