Do studie dodavatele optimalizace, společnosti Compuware, se zapojilo 2033 respondentů. Třetina z nich uvedla, že by neprovedla on-line nákup u firmy, jejíž web nesplní jejich očekávání.
Čtyři z deseti dotázaných již mělo problémy s přístupem na weby. Dvě třetiny z nich zaznamenalo pomalé načítání a více než 40 % se potýkalo s pádem webu nebo nefungujícími některými webovými funkcemi.
Compuware uvádí, že uživatelé tabletů předpokládají bezproblémovou práci s webovými stránkami a on-line transakcemi, a to vlivem očekávání, která nasbírali za roky používání výkonných počítačů k přístupu na rychlé weby lídrů internetu.
Průzkum ukázal, že uživatelé očekávají stejný nebo větší výkon, než mají na domácím desktopu nebo notebooku.
„Podle výsledků průzkumu společnosti nesplňují očekávání uživatelů v oblasti použitelnosti webů. Uživatelé tabletů představují prestižní návštěvníky, kteří mají obecně větší tendence utrácet více na jednu objednávku. Organizace, které je ignorují, to dělají na vlastní nebezpečí,“ dodává Steve Tack, technologický ředitel Compuware.
Další klíčová zjištění:
- 46 % dotázaných uživatelů tabletů odejde na web konkurence, pokud mají potíže s určitou webovou stránkou; 35 % z nich s nižší pravděpodobností navštíví problematické stránky na jiné platformě a 33 % si s menší pravděpodobností od firmy něco koupí.
- Téměř polovina dotázaných respondentů se pokusí znovu navštívit web jednou, maximálně dvakrát, pokud napoprvé selže.
- Pomalé načítání (66 %), pád stránky (44 %), problémy s funkcemi na webu (42 %) a problémy s formátem stránky (40 %) jsou nejčastěji uváděnými problémy.
Zdroj: Compuware