Nejvíce v únoru letošního roku rostly tržby podnikům prodávajícím zboží prostřednictvím internetu či zásilkové služby (o 25,2 %) a specializovaným prodejnám s počítačovým a komunikačním zařízením (o 21,7 %).
Celkově se meziročně tržby v českém maloobchodě zvýšily o 6,3 %. Šlo tak o nejvyšší meziroční růst neočištěných tržeb od října 2008. Nutno však dodat, že v maloobchodě kromě motorových vozidel (CZ-NACE 47) se sezónně očištěné tržby snížily reálně meziměsíčně o 0,1 %.
K celkovému růstu tržeb přispěl také prodej výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 7,7 %), výrobků pro domácnost (o 6,9 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 6,7 %) a potravin v nespecializovaných i specializovaných prodejnách (o 3,3 %, resp. o 1,1 %).
Naopak nižší zájem spotřebitelé projevili o nákupy ve specializovaných prodejnách oděvů a obuvi (o 1,6 %).
V průměrných cenách došlo k poklesu, který ovlivnily zejména nižší ceny pohonných hmot a počítačového a komunikačního zařízení.
Zdroj: ČSÚ