Velká část britských spotřebitelů v průzkumu společností Check Point a YouGov, kterého se zúčastnilo 2061 respondentů z Velké Británie, uvedla, že jejich důvěra ve vládní organizace (44 %) a soukromé podniky (50 %) se snížila z důvodu narušení bezpečnosti dat.
Více než tři čtvrtiny dotázaných spotřebitelů (77 %) by spíše nakupovalo u společnosti, která dokázala ochránit svá data, resp. nezaznamenala žádný únik nebo narušení.
Vyhnuli by se naopak nabídce firmy, jež neúspěšně prošla nějakým bezpečnostním incidentem (za předpokladu, že mají možnost se tyto informace reálně dozvědět, pozn. red.). Pro 12 % dotázaných není vůbec důležité, zda jejich dodavatel o nějaká data přišel nebo ne.
„Počty úniků dat zaznamenaných v posledních pěti letech vzrostly v soukromém i veřejném sektoru podle informací Úřadu informačního komisaře desetinásobně. Jen v roce 2011 bylo zaznamenáno na 821 úniků dat,“ uvedl v oznámení Terry Greer-King, výkonný ředitel společnosti Check Point ve Velké Británii.
Zaměstnanci sami často bezpečnost nedodržují
Mnoho respondentů přitom připouští, že se pravidelně vystavuje riziku úniku informací při práci s potenciálně citlivými daty ve svém zaměstnání. Z více než pěti set účastníků studie, kteří někdy pracovali mimo svou domovskou kancelář, z nich 34 % pravidelně přeposílá materiály na své osobní e-maily, aby mohli pokračovat v práci mimo kancelář.
Dvě pětiny (40 %) běžně kontrolují své pracovní e-maily na osobním telefonu nebo tabletu, třetina přenáší pracovní data na nešifrovaných nosičích USB a 17 % využívá cloudová úložiště typu Dropbox.
Čtvrtina dotázaných zaměstnanců uvádí, že tyto přestupky dělá navzdory IT politice jejich firmy, která podobné činnosti zakazuje. Dalších necelá čtvrtina neví, zda jejich zaměstnavatel IT politiku má, nebo se o to nezajímá.
Zdroj: Check Point