Výzkum prováděný společností MasterCard na Slovensku v rámci ankety MasterCard Obchodník roka ukázal, jaké vlastnosti má podle zákazníků ideální prodavač.
Pro bezmála polovinu zákazníků je důležité, aby byl prodavač ochotný a měl slušné vystupování, ovšem téměř tři čtvrtiny se shodly, že prodavač má být schopný kvalifikovaně poradit.
Jak však vyplývá z dotazů na vlastní zkušenosti zákazníků, právě tato nejvíce poptávaná schopnost prodavačům nejčastějí chybí. Shodla více než polovina respondentů (53 %) a jen o několik procentních bodů méně (49 %) zákazníků uvedlo, že prodavači nebývají k dispozici, když je jich třeba.
Nakupujícím dále vadí, když jsou prodavačí neochotní, nebo naopak příliš vlezlí. Naopak to, jak je prodavač oblečený, je prioritou jen pro 6 % zákazníků a pouhá 2 % mají v tomto ohledu negativní zkušenost.
Zdroj: MasterCard, Incoma GfK