Společnost Twisto ve spolupráci s Behavio Labs provedla v říjnu online výzkum zaměřený na to, jak Češi vnímají ekologickou udržitelnost při nakupování vánočních dárků. Průzkum se mimo jiné zaměřil i na internetové nákupy.
Z odpovědí vyplývá, že dvě třetiny respondentů nakupují alespoň část dárků na internetu. Dvě třetiny respondentů plánují za některé dárky zakoupené online platit kartou, zatímco zbývající třetina tento způsob platby podle Twista odmítá.
Dobírkový evergreen a nechuť čekat
„Mezi Čechy se také stále drží ve zbytku světa prakticky vyhynulá dobírka, tu při nákupu alespoň jednoho dárku zvažuje využít 37 % lidí,” upřesňuje Michal Šmída, zakladatel a CEO společnosti Twisto.
Z průzkumu dále vyplývá, že 76 % nakupujících si nechává objednaný dárek doručit, zatímco 24 % si ho vyzvedne osobně. Ty, kteří si dárky spíše vyzvedávají, odradí od doručení nejčastěji vysoké poštovné (69 %) či čekání na kurýra během dne (56 %).
O stovku více než vloni
Celkem 37 % dotazovaných shání dárky během prosince, jen 16 % respondentů v průzkumu uvedlo, že dárky nakupují průběžně během roku. Dalších 13 % lidí přiznalo, že dárky nechávají na poslední chvíli.
Twisto v neposlední řadě zmiňuje, že vloni průměrně člověk za všechny dárky dohromady utratil do 7 000 Kč (6 659 Kč, tj. 512 Kč za dárek). Letos podle Twista lidé plánují utratit téměř o stokorunu více.
Zdroj: Twisto