Tržby Microsoftu vyrostly ve čtvrtém kvartálu 2014 o 8 %, především díky cloudu

28. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Felix Jork - Fotolia.com
Zisk společnosti naopak meziročně poklesl o 12 %. Telefony Microsoftu přinesly 2,3 miliardy dolarů a cloudový byznys rostl o 114 %.

Microsoft zveřejnil výsledky svého hospodaření za poslední kvartál roku 2014. V tomto období dosáhl tržeb ve výši 26,5 milliardy dolarů, což je o 8 % vyšší částka, než jakou společnost utržila ve čtvrtém kvartálu 2013.

Čistý zisk naopak poklesl o 12 % na 5,86 miliardy dolarů.

O příjmy Microsoftu se podělily jeho dvě divize, Devices and Consumer a Commercial, téměř rovným dílem. První jmenovaná vykázala příjmy ve výši 12,9 miliardy dolarů, což představuje 8% meziroční zlepšení.

Necelou pětinu z toho, 2,3 miliardy dolarů, Microsoftu přinesl nový segment mobilních telefonů. Společnost během kvartálu prodala celkem 10,5 milionu Lumií, zejména levných modelů.

Kromě toho Microsoft prodal například 6,6 milionu konzolí Xbox.Příjmy z OEM licencí operačního systému Windows poklesly o 13 %.

bitcoin školení listopad 24

Divize Commercial zaznamenala 5% růst tržeb na 13,3 miliardy dolarů. Velký podíl na tom měly podnikové cloudové služby, jako jsou Office 365, Windows Azure a další. Ty totiž meziročně vyrostly o 114 % na 5,5 miliardy dolarů.

Zdroj: Microsoft

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci