Microsoft dokázal během třetího kvartálu 2014 zvednout své příjmy meziročně o 25 % na 23,2 miliardy dolarů. Čistý zisk poklesl o 13 % na 4,54 miliardy dolarů, zejména kvůli nákladům spojeným s integrací bývalé mobilní divize Nokie a restrukturalizací v podobě propouštění nepotřebných zaměstnanců.
CFO Microsoftu Amy Hoodová považuje výsledky za „silný začátek roku“ (třetí kalendářní čtvrtletí je u Microsoftu prvním čtvrtletím fiskálního roku), během kterého společnost benefitovala z prodeje cloudových produktů a „rozumného pokroku“ v oblasti zařízení.
Microsoft dělí svůj byznys na dvě základní skupiny. Divize Devices and Consumer (zařízení a spotřebitelské produkty) zaznamenala 47% nárůstu příjmů na bezmála 11 miliard dolarů, zatímco divize Commercial (podnikové produkty) vyrostla o 10 % na 12,3 miliardy.
Ve spotřebitelské oblasti pomohlo 25% mezičtvrtletní zvýšení předplatitelů Office 365, 102% zvýšení prodeje konzolí a prodej tabletů Surface 3 za 900 milionů dolarů. Ze segmentu telefonů Microsoft utržil 2,6 miliardy dolarů.
V oblasti podnikových produktů došlo ke 128% navýšení příjmů z cloudových produktů a služeb (Office 365, Windows Azure a Dynamics CRM).
Zdroj: Microsoft