Za poslední čtvrtletí končící 13. 10. 2012 dosáhl Dixons Retail tržeb ve výši 5,26 miliardy dolarů. Obrat tak meziročně stagnoval a hrubé marže klesly o 0,5 %, což vytvořilo ztrátu před zdaněním ve výši 35,5 milionu dolarů.
Celková ztráta skupiny před zdaněním včetně odpisů 91,8 milionu dolarů z hodnoty goodwillu e-tailu Pixmania dosáhla 127,3 milionu dolarů. Obrat Pixmanie se propadl o 15 % na 317,6 milionu dolarů, přičemž e-shop vygeneroval ztrátu 27,4 milionu dolarů.
Sebastian James, CEO Dixons Retail, uvedl: „Od počátku dosahujeme dobrého pokroku ve svých třech strategických prioritách, které zahrnují řízení udržitelného byznysu v multikanálovém prostředí, stavění vedoucí tržní pozice a začali jsme dělat pokroky ve sdílení osvědčených postupů napříč skupinou.“
K výsledkům v regionech James dodal: „Výrazně jsme snížili čistý dluh, úspěšně emitovali dluhopisy (240,2 milionu dolarů) a dosáhli dobrého růstu zisku ve Velké Británii a západní Evropě. Zlepšili jsme také svou výkonnost v jižní Evropě a nyní prebíráme plnou každodenní kontrolu nad Pixmanii a podnikáme kroky ke zlepšení jejího špatného výkonu.“
Výsledky Dixons Retail v regionech
Dixons dostalo ve Velké Británii a Irsku svůj provoz do zisku poprvé po pěti letech. Tržby zde vzrostly meziročně o 2 % na 2,55 miliardy dolarů při zisku 9 milionů dolarů v porovnání se ztrátou 9,6 milionu v loňském roce.
Prodeje v severní Evropě vzrostly meziročně o 6 % na 1,76 miliardy dolarů při zisku 65,7 milionu dolarů. Provoz v jižní Evropě (Itálie, Ř ecko, Turecko) zaznamenal pokles tržeb o 13 % na 632,4 milionu dolarů při ztrátě 20, 8 milionu dolarů.
V České republice pod Dixons Retail spadá řetězec Electro world
Zdroj: ChannelEMEA.com