Agentura TNS Slovakia zveřejnila výsledky studie Connected Life, která se zaměřila na používání osobních zařízení. Ze studie vyplývá, že na Slovensku průměrně připadá 4,3 zařízení na jednoho uživatele. Spadají sem mobilní telefony, tablety, přenosná i stolní PC, herní konzole nebo chytré televize. Muží vlastní více zařízení než ženy, stejně jako jich více vlastní lidé ve věkové kategorii do 24 let.
Slovensko se tak počtem zařízení staví nad světový průměr, který podle TNS Slovakia dosahuje 3,6 zařízení na osobu. Na intenetu jejich prostřednictvím tráví slovenský uživatel průměrně 3,5 hodiny denně.
Studie dále zkoumala míru penetrace jednotlivými zařízeními. Ukázalo se, že klasický mobilní telefon vlastní 72 % internetové populace, chytrý telefon pak 62 % a tablet 34 %. Stolní PC vlastní 65 % respondentů a notebook 74 %. Internet má doma 95 % dotázaných, 77 % využívá k připojení Wi-Fi.
„To, že Slovensko patrí medzi digitálne vyspelé krajiny, nie je pre nás žiadnym prekvapením. Prieskumy nám už dlhodobo naznačujú tento rastúci trend. Je to však dôležitý impulz pre marketérov, ktorí by mali svoje aktivity sústrediť na tie médiá a cez tie zariadenia, ktoré využívajú ako ich existujúci, tak aj potenciálni klienti v čase pre nich relevantnom,“ zdůraznil Ľubomír German, client partner senior společnosti TNS Slovakia.
Více než dvě třetiny uživatelů nakupují on-line
Germanův komentář by mohl zajímat především slovenské e-tailery. Výsledkov studie Connected Life totiž dále ukazují, že 68 % respondentů používá internet k on-line nákupům, z toho přinejmenším část k tomu využívá i mobilní zařízení. Nepřítomnost mobilní verze e-shopu může vést ke ztrátě potenciálního zákazníka.
Podstatně častěji však Slováci používají internet ke komunikaci, dělá to až 97 % respodentů. O trochu méně, 89 %, si na internetu vyhledává informace a 86 % respondentů navštěvuje sociální sítě a navazuje kontakty.
Zdroj: TNS Slovakia