Sociální síť Pinterest může některým internetovým obchodům posloužit jako vhodný nástroj pro on-line marketing, přestože pro českou internetovou scénu je zatím málo známá. Odhaduje se, že nyní má jen přibližně 15 000 českých uživatelů.
Ovšem podle průzkumu britské agentury Tamba z letošního dubna jde celosvětově již o třetí nejpopulárnější sociální síť. Proto lze očekávat, že zájem o ní začne stoupat i mezi českými uživateli, na což mohou být obchodníci dopředu připraveni.
Pinterest umožňuje svým uživatelům vytvářet veřejné nástěnky, na kterých mohou sdílet vlastní fotografie nebo obrázky z jiných webových stránek. Těmi mohou být třeba i fotografie produktů z e-shopů, kdy je samozřejmě uveden zdroj.
Zákazníci se mohou pochlubit a přivést tak další zákazníky
Praxe ukazuje, že již dnes se uživatelé internetu prostřednictvím sociální sítě Pinterest chlubí zbožím, které si právě pořídili anebo na svých virtuálních nástěnkách zveřejňují fotografie produktů, které by si pořídit chtěli. Ostatní uživatelé pak mohou tyto obrázky dále sdílet (i s odkazem na zdroj) přidáním na své nástěnky, kde je uvidí zase další uživatelé, kteří jej opět mohou sdílet atd.
Každý, koho na obrázku prezentované zboží zaujme, může jednoduše zamířit přímo do e-shopu, z nějž byl původní obrázek sdílen a kde je prezentované zboží možné zakoupit. Úspěch lze zaznamenat zejména u zboží, které láká samotným vzhledem. Jde třeba o oděvy, obuv, šperky, hodinky a podobně.
Obrázky techniky je nutné zatraktivnit
U počítačů anebo elektroniky si lze vypomoci vhodným zakomponováním některých technických informací do obrázků, které by samy o sobě zřejmě příliš nezaujaly, pokud nejde o zboží s netradičním resp. výjimečným designem. Šikovné s ohledem na Pinterest jsou produktové fotografie s logy podporovaných technologických novinek daným zařízením.
Svým uživatelům Pinterest nabízí rozšíření pro populární webové prohlížeče, s jejichž pomocí mohou sdílet obrázky z libovolného webu, tedy i e-shopu. Pinterest k podobnému účelu poskytuje i aplikaci pro chytrou mobilní elektroniku. Provozovatelé e-shopů mají možnost manuálně vložit na své stránky speciální tlačítko pro sdílení obsahu fungováním podobné tlačítku „Like“ populárního Facebooku.
Je tu samozřejmě možnost nechat si na klíč software e-shopu upravit tak, že se toto tlačítko bude vkládat k obrázkům automaticky. Případně přejít na software, který takovou funkci nabízí již v základu. Smysl však významnější investice do úpravy e-shopu má jenom za předpokladu, že internetový obchod může nabídnout větší množství obrázků ke svému zboží, které samy o sobě bez dalšího obsahu mohou skutečně potenciální zákazníky zaujmout.
Zdroj: Shoptet, ChannelWorld