Přibližně 43 % respondentů není spokojeno s odezvou systému SAP napříč všemi aplikacemi a 44 % oslovených není spokojeno s odezvou webového portálu SAP. Tyto výsledky se mírně liší v závislosti na velikosti organizace. S odezvou webového portálu je u firem nad 2000 zaměstnanců spokojeno 70 % oslovených, u menších firem pouze 52 %.
Samotný průzkum však nebyl přímo zaměřen na spokojenost s aplikacemi firmy SAP, neboť je podle analytiků velké množství faktorů ovlivňujících jejich výkon. Základem je infrastruktura, na které SAP běží a také jak dlouho je již systém v provozu. Podle Compuware totiž software SAP může svou práci nejlépe dělat pouze na stabilní a spolehlivé infrastruktuře, kde fungují databázové systémy a síťová konektivita maximálně efektivně.
Chybu nehledehte jen u SAPu
Pro firmy je SAP často jedním z nejdůležitějších prvků. Téměř 96 % oslovených si uvědomuje finanční následky v případě problému s výkonem či dostupností. „Celkově vzato, je mnoho firem nespokojeno se svými ERP systémy. Pomalá odezva, uživatelská přívětivost a vysoké náklady na správu jsou nejčastěji na seznamu stížností,“ říká Ray Wang, analytik Constellation Research Group.
Jeho slova potvrzuje i Georgie Lawrie ze skupiny Forrester. „Neoficiálně slýchávám mnoho lidí stěžujících si na ERP systém.“ Lawrie z toho však nevinní samotný software a přikládá důležitou roli databázovému serveru a dalším klíčovým technologiím. „Je velmi jednoduché vinit výrobce ERP systému,“ dodal Lawrie.
Průzkumu se účastnilo celkem 588 firem z Velké Británie, Spojených Států, Francie, Německa, Itálie Belgie, Holandska a Španělska. Čtvrtina respondentů využívá SAP pro správu finančních či lidských zdrojů, pětina pro management dodavatelského řetězce, 18 % respondentů používá SAP pro řízení vztahů se zákazníky a 14 % oslovených SAP slouží pro řízení vztahů s dodavateli.
Zdroj: IDG News Service