Hlavní nápor v souvislosti s vánočními nákupy zaznamenaly e-shopy již počátkem listopadu. Uvádí to společnost Shoptet, podle níž během tohoto období došlo k nárůstu objednávek o 26 %. Anketa Shoptetu dále ukázala, že téměř 96 % z 1,2 tisíce respondentů si letos pořídí alespoň část dárků v e-shopech.
„První vlna vánočních nákupů na e-shopech většinou začíná v polovině září. Letos sice tento nárůst přišel o něco později, ale o to výrazněji. Začátkem října stoupl počet objednávek o 16 %. Největší nápor pak mohou e-shopaři očekávat 14. - 15. prosince,“ uvedl CEO Shoptetu Miroslav Uďan.
V osvědčených e-shopech, kde již někdy nakupovali, pořídí vánoční dárky 62 % dotázaných. Jako hlavní důvody respondenti uváděli především důvěryhodnost a dobrou předchozí zkušenost (34 %), výhodné věrnostní programy (21 %), znalost zboží i orientaci v obchodu (17 %) a jistotu, že nakupují u poctivého obchodníka (12 %).
Internetové obchody hlavní nápor ještě čeká, většina dotázaných (82 %) bude totiž své dárky teprve pořizovat. Celkem 59 % respondentů chce mít Ježíška vyřízeného nejpozději dva týdny před Štědrým dnem, ostatní připouští, že budou nakupovat na poslední chvíli.
Zdroj: Shoptet