Společnost TCL Electronics ohlásila výsledky za první pololetí roku 2019, ve kterém dosáhla obratu 22,72 miliard hongkongských dolarů (v přepočtu zhruba 2,6 miliardy eur), při čistém zisku po zdanění ve výši 1,37 miliardy hongkongských dolarů.
Obrat společnosti meziročně vyrostl o 8 %, ziskovost dokonce o 139,8 %. Celkový počet prodaných televizorů za sledované období vzrostl o 17,9 % a dle firmy dosáhl rekordní hodnoty 15,53 milionu kusů.
Tržní podíl TCL se zvýšil na 14,3 %, což společnost řadí podle analytické firmy Sigmaintell mezi výrobci televizorů na globálním trhu na druhé místo. Údaje zahrnují i TV prodávané přímo pod značkou TCL – těch se meziročně prodalo o 33,1 % více.
Evropský trh vzrostl o pětinu
Prodeje TV pod značkou TCL na evropském trhu zaznamenaly meziroční růst o 20,7 %. Na růstu se nejvíce podílely Francie (+57,4 %), Německo (+161,1 %) a Itálie (+196,9 %). Ve Francii je TCL podle dat GfK dokonce třetí nejprodávanější značkou televizorů.
TCL uvádí, že situace na mezinárodních trzích zaznamenala růst prodeje v kategoriích od středních až po highendové televizory. O 75 % stouply prodeje v Severní Americe, na rozvojových trzích pak vyrostly v průměru o 28,8 %.
Podíl prodeje televizorů v kategorii Smart TV vzrostl v prvním pololetí na 88,2 % (82,4 % v H1 2018). Podíl prodeje televizorů 4K pak stoupl na 43,6 % (34,9 % v H1 2018). Prodej televizorů 65" a větších vzrostl meziročně o 204,1 %.
Zdroj: TCL