Hlavní navigace

T-Mobile v prvním čtvrtletí 2021 rostl, tržby přesáhly 7 miliard korun

12. 5. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © happysunstock - Fotolia.com
Výsledky podle T-Mobilu potvrzují pozitivní ekonomickou trajektorii. Počet mobilních zákazníků operátora dosáhl téměř 6,2 milionu; 377 000 zákazníků využívalo pevné připojení a 199 000 některou z televizních služeb.

Společnost T-Mobile oznámila výsledky svého hospodaření v prvním kvartálu letošního roku. Z nich vyplynulo, že operátor ve sledovaném období zvýšil tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru o mírných 2,8 % na 7 miliard korun.

T-Mobile uvádí, že stále akcelerující trend růstu spotřeby mobilních dat doprovází meziroční nárůst volání, pevného připojení a televizních služeb a současně opačný trend v používání SMS.

Počet mobilních zákazníků operátora dosáhl téměř 6,2 milionu; 59 % báze tvoří zákazníci se smlouvou. Podíl zákazníků využívajících předplacenou kartu se meziročně snížil na 32 %; naopak stále roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet vzrostl na 564 000 a představuje 9 % z celé zákaznické báze.

V prvním čtvrtletí roku 2021 využilo pevné služby T-Mobilu 377 000 zákazníků, tedy o 7,7 % více než ve stejném období roku 2020. T-Mobile TV na IPTV nebo satelitních platformách používá téměř 199 000 zákazníků, meziročně o 16,4 % více.

Spotřeba dat nadále stoupá

Provoz v síti T-Mobile potvrdil trend růstu objemu přenesených dat a pokles SMS. Počet volaných minut se meziročně zvýšil o téměř 11 %, oproti tomu počet SMS klesl o 20 %.

Celkový objem přenesených dat se podle operátora neustále zvyšuje: mobilní a fixní datový provoz vzrostl meziročně o více než 23 %, objem čistě mobilních dat byl ve srovnání se stejným obdobím 2020 o polovinu vyšší.

Společnost dále pokračovala v budování celostátní optické sítě a v prvním čtvrtletí připojila celkem 10 535 nových domácností, nejvíce v Praze, Ústí nad Labem, Přerově, Brně a Plzni. Letošní ambicí je zajistit gigabitové optické spojení pro dalších 100 tisíc domácností.

Navzdory pandemickým omezením otevřel T-Mobile v Praze první prodejnu budoucnosti Magenta Experience Centrum, která bude v budoucnu sloužit jako místo setkávání, pořádání konferencí, tvorby podcastů a ukazování digitálních možností budoucnosti.

bitcoin_skoleni

Jsme připraveni investovat do naší společné budoucnosti a pokračovat v naplňování naší vize propojené země, liberalizaci internetu a v budování gigabitové společnosti,“ uvedl José Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom.

Zdroj: T-Mobile

Čtěte dále

Kulatý stůl o networkingu: Wi-Fi 7 a NIS 2. Průlom, nebo hype?
Kulatý stůl o networkingu: Wi-Fi 7 a NIS 2. Průlom, nebo hype?
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Vít Veveričík (eD system)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Vít Veveričík (eD system)
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli