Společnost T-Mobile zveřejnila výsledky za prvních devět měsíců roku 2020. V tomto období operátor dosáhl celkových výnosů z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru ve výši 20,8 korun, což představuje meziroční nárůst o mírných 1,6 %.
T-Mobile poukazuje na to, že zlepšení dosáhly klíčové finanční ukazatele rovněž v porovnání s obdobím od dubna do června letošního roku. Výsledky podle společnosti potvrzují dobrý výkon společnosti a její postavení na českém trhu.
Lockdown zvýšil zájem o telekomunikační služby
Třetí čtvrtletí dle operátora potvrdilo trend chování zákazníků, který započal během jarní vlny pandemie. Zákazníci hojně využívali telekomunikační služby, aby neztratili kontakt se svými blízkými, měli k dispozici vždy aktuální informace nebo pro práci z domova.
Počet provolaných minut v síti T-Mobile se meziročně zvýšil o 10 %, počet SMS o 32,5 % a přesáhl 4 miliardy. Celkový objem přenesených dat vzrostl ještě podstatněji.
Mobilní a FWA datový provoz podle údajů operátora meziročně stoupl o 41,1 %, objem dat přenesených pouze mobilními zařízeními se ve srovnání se stejným obdobím 2019 zvýšil o 58,1 %.
Zájem o předplacené karty stabilně klesá
K 30. září 2020 poskytoval T-Mobile mobilní služby téměř 6,2 milionu zákazníkům, z nichž více než 58 % jsou tarifní uživatelé. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu mírně klesá; naopak dvouciferně roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet již přesáhl půl milionu.
Na konci třetího čtvrtletí 2020 využívalo pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky 361 000 zákazníků; to je o 18,4 % více než ve stejném období roku 2019.
Zdroj: T-Mobile