Na tiskové konferenci v Praze přiblížila Jolanta Malaková, country managerka pro Polsko, ČR a SR ve společnosti Symantec novou channel strategii, která se bude více soustředit na rozdělení partnerů do sedmi nových segmentů podle zaměření a na oblast řešení.
Symantec zvážil současné schopnosti partnerů, jejich produktové zaměření, technické a obchodní znalosti, délku prodejního cyklu a jejich dosah na trhu. Podle těchto parametrů jim navrhl rozdělení do sedmi segmentů, přičemž někteří partneři mohou spadat do více segmentů současně.
Na výběr je z typů: e-Business partner (typicky e-shop), access reseller, managed service provider (poskytování služeb na dálku), service provider, integrator (integrace více produktů do komplexního řešení), technologický partner (poskytovatel XaaS) a technologický partner v oblasti hardwaru nebo softwaru.
Jaký zákazník, takový partner
MPS partneři jsou typicky poskytovatelé řešení Backup Exec.cloud, kteří budou dodávat služby zabezpečení a zálohování vzdáleně, vysvětlila Jolanta Malaková.
Oproti tomu segment tradičních poskytovatelů služeb se bude zaměřovat především na zákazníky, kteří vyžadují on-premise řešení.
Jolanta Malaková dodala, že poskytovatelé služeb budou pravděpodobně držet také status e-Business partnera – prodejce základního bezpečnostního softwaru, jehož nasazení a správu zvládne zákazník sám.
Proces zavádění nové segmentace
V současnosti by všichni aktivní partneři Symanteku měli být obeznámení s novou segmentací, přičemž se mohou rozhodovat, který cestu zvolí. Koncem března by měl výrobce mít připraveny všechny informace pro prodejní kanály a od dubna je chce předávat partnerům.
V rámci jednotlivých segmentů bude Symantec nadále používat jednotlivé partnerské úrovně odstupňované podle dosažených certifikací a obratů.
Nové produktové kategorie
Výsledkem nově nastavované strategie, jejíž chystanou změnu Symantec oznámil v lednu, je také rozdělení více než stovky produktů a řešení do čtyř základních skupin: business and consumer solutions, managed services, configured business solutions a embedded solutions.
Nové kategorie odráží také potřebu zkušeností, technických znalostí partnerů a oblastí zákazníků. Příkladem může být např. skupina produktů Norton určených pro domácí spotřebitele a malé firmy – je snadné je nasadit a mají krátký prodejní cyklus.
Oproti tomu podniková řešení jako Storage Foundation, Cluster Server, Data Loss Prevention jsou komplexní, pořizovat je budou podnikoví zákazníci.
S Jolantou Malakovou připravujeme rozhovor, který vyjde v příštích dnech.
Zdroj: Symantec, ChannelWorld