VeriSign prodá Symantecu část svých bezpečnostních řešení orientovaných zejména na autentizaci uživatelů i serverů a sama se podle vlastního vyjádření bude soustředit především na ziskovější segment svého byznysu spojený s doménovými jmény a službami pro eliminaci útoků typu DDoS.
Symantec za kupovanou část firmy zaplatí celkem 1,28 miliardy dolarů. Součástí transakce jsou mimo jiné certifikáty SSL (Secure Sockets Layer) využívané pro autentizaci zabezpečených internetových serverů, dále dvoufaktorové autentizací tokeny, řešení pro detekci různých podvodů či produkty PKI (Public Key Infrastructure) určené jak pro vládní tak korporátní segment.
Obrat VeriSignu v oblasti bezpečnostních řešení však v poslední době nerostl nijak závratně (mimo jiné i kvůli pádu cen SSL certifikátů).
„Pokud chcete být na tomto poli úspěšní, musíte mít široké portfolio služeb, vhodnou platformu a rozšiřující se distribuční kanál – a to vše Symantec splňuje,“ uvedl k akvizici Mark McLaughlin, výkonný ředitel a prezident firmy VeriSign. Podle Enriqa Salema, CEO Symantecu, probíhaly diskuze o akvizici více než rok a věci se daly do pohybu až v posledních měsících, když se naskytla možnost převzetí pouze bezpečnostní součásti firmy VeriSign.
Názor analytiků
Podle analytiků firmy Lazard Capital Markets má obchod smysl pro obě strany – Symantecu přináší širší portfolio bezpečnostních produktů, VeriSign se zase může soustředit na svůj nejziskovější byznys.
Symantec uvedl, že hodlá propojit SSL byznys VeriSignu se svou divizí řešení IDS (intrusion detection systems) a v budoucnu nabídne v produktu Protection Center pokročilejší správu digitálních certifikátů. Na straně koncových uživatelů bude integrována autentizační služba VeriSign Identity Protection (VIP) využívající dvoufaktorové ověřování s řešeními Norton Identity Safe. Symantec se rovněž zajímá o Trusted služby VeriSignu, které slouží k ověření důvěryhodnosti webů.
John Pescatore z analytické společnosti Gartner pro ChannelWorld uvedl, že Symantec zaplatil poměrně vysokou cenu za vstup na trhu SSL certifikátů, kde se obrat i marže Verisignu snižovaly. Firmy jako Comodo a GoDaddy podle slov Prescatora prodávají identické certifikáty za mnohem nižší ceny, takže Symantec bude muset dále investovat, aby si vysoké ceny udržel. Z hlediska resellerů nevidí Garner výhody v prodeji levných SSL certifikátů a autentizace VIP (VeriSign Identity Protection), která byla součástí akvizice, rovněž neznamená pro partnery výrobce významné obchodní příležitosti.
Obě firmy byly v posledních měsících aktivní i v dalších transakcích. Symantec mimo jiné oznámil převzetí firmem PGP a GuardianEdge specializujících se na šifrování. Za ně zaplatil přibližně 370 milionů dolarů. VeriSign zase za zhruba 43 milion dolarů prodal svou divizi spravovaných služeb společnosti SecureWorks. Akvizice by měla být ukončena přibližně v září tohoto roku.
Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld