Spuštění nového webu SWS předcházelo spuštění beta verze, kterou používali vybraní partneři od loňského podzimu. Ostrá verze přístupná obchodním partnerům vstoupila do provozu 20. 4. 2010.
Nejzásadnější změnou prošla informační část webu, která zobrazuje akční nabídky, produktové novinky a informace, tiskové zprávy a oznámení s podporou reklamního systému. Z původní informační části tak nezůstal kámen na kameni, vše bylo kompletně přepracováno.
V souvislosti s touto změnou došlo také k úpravám obchodní část webu (e-shopu). Jednalo se většinou o kosmetické úpravy v uživatelském rozhraní. Elektronický ochod distributora jinak stojí na stejném základu, jako tomu bylo u předchůdce.
„Od nové verze webu si slibujeme lepší a snazší přístup k informacím, týkajících se dění na poli produktového portfolia, které nabízíme. Čerstvé informace lze získávat nejen skrze webovou stránku, ale i pomocí informačního kanálu RSS. Naši partneři mají možnost vyjádřit se k publikovaným zprávám prostřednictvím moderovaných komentářů. Přístup k ceníku byl zjednodušen a některé jeho funkce byly přeneseny do volitelného uživatelského rozhraní,“ shrnul pro ChannelWorld novinky Mirek Karban, webmaster společnosti SWS.
Partneři překvapeni, ale spokojeni
SWS provedla změnu poměrně náhle a někteří partneři nezařazení do beta testování proto neskrývali své překvapení. Zajímalo nás tedy, jaké byly jejich reakce po vyzkoušení nového prostředí.
„Jelikož předchozí verze našeho webu sloužila s drobnými úpravami velmi dlouho, očekávali jsme mnohem více negativních ohlasů od partnerů, kteří neradi mění své zaběhnuté a osvědčené návyky. Tato očekávání se nenaplnila. Naopak, najdou se takoví, kteří věnují svůj čas na zaslání ryze pozitivního ohlasu, což nás samozřejmě těší,“ potvrdil Mirek Karban.
Úpravy webu již plánuje také slovenská SWS Distribution. „Poslední změny na webu jsme provedli na jaře roku 2008 a nový web české SWS nás k dalším krokům inspiroval. Chceme přebrat některá vizuální vylepšení. Termín změn jsme ale zatím ještě nestanovili,“ uvedla pro ChannelWorld Miriam Pitrunová, výkonná ředitelka SWS Distribution.
Podle informací z české SWS vývoj webu a e-shopu dále pokračuje. V současnosti jsou na řadě úkoly související s laděním nového layoutu a vychytáváním chyb. Nová informační část webu distributorovi otevírá širší možnosti, jak obchodní partnery zásobovat aktuálními informacemi. V těchto dnech například dokončuje testování propojení informační části webu na službu Twitter. Úprav se dočká i zatím pravděpodobně největší slabina obchodní části webu, kterou je řazení produktů v ceníku.
Nový design si prohlédněte přímo na stránkách SWS.