Sven Janssen (Sophos): Vyplňujeme bezpečnostní mezery

24. 10. 2024
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Sophos
Sven Janssen, viceprezident pro obchod v regionu EMEA ve společnosti Sophos, vyzdvihuje důležitou roli partnerské základny při poskytování kyberbezpečnostních řešení formou služby.

Svět ICT se obecně posouvá k modelu předplatného včetně kyberbezpečnosti jako služby (CSaaS). Proč myslíte, že to tak je?

Je to světový trend, jenž pozorujeme i v evropském regionu. Z mého pohledu ho pohání zájem zákazníků, kteří chtějí jednoduchý, přehledný a škálovatelný model IT bezpečnosti. Chtějí mít možnost flexibilně využívat softwarové licence, přidávat či odebírat uživatele a podobně. Transformaci urychlují i velcí hráči jako AWS, ostatní vendoři se připojují.

Jak na tento trend reaguje Sophos?

Sophos dlouhodobě ke svým hardwarovým zařízením přidává i služby na bázi předplatného. Vloni v říjnu jsme navíc udělali velké změny v nabídce, abychom ještě více vyšli vstříc potřebám partnerů, kteří si žádají rychlé dodávky licencí, služeb a softwaru. Různé platformy, které Sophos získal v rámci akvizic, jsme propojili do jediného uceleného řešení. 

Sophos přebírá společnost Secureworks Přečtěte si také:

Sophos přebírá společnost Secureworks

Říká se, že čas jsou peníze (usmívá se). V rámci časové úspory je pro zákazníky výhodnější mít jednu flexibilní platformu, kde si navolí požadované služby a jejich rozsah. Mimo jiné pak nemusejí řešit fakturování a obnovování licencí, což zároveň uvolňuje kapacity i partnerům a distribučnímu kanálu.

Jak mohou malým a středním podnikům nad rámec tradičních řešení pomáhat bezpečnostní dohledová centra (SOC)?

Sven Janssen

VP sales EMEA Central, Sophos

Autor: Sophos

V našem pojetí kyberbezpečnosti jako služby se snažíme obsloužit zákazníky všech velikostí. Z našich dohledových center poskytujeme nonstop asistenci všem od malých podniků přes středně velké až po zákazníky z řad korporací. Nepřetržitá asistence zahrnuje bezpečnostní analytiky, systémy pro včasná varování a všechny další služby, které SOC standardně nabízí.

Zákazníci jsou často postavení před otázku, zda si vybudují vlastní SOC. To ale obnáší nemalé náklady, finanční i personální. Kyberbezpečnost jako služba jim v tomto ohledu uvolňuje ruce i rozpočet, protože naše nabídka po nich nevyžaduje velké vstupní investice a zároveň je svěřuje do péče našich specialistů z celého světa.

Nabídka Sophosu je ale vhodná i pro zákazníky, kteří již své SOC mají. Dokážeme vyplnit mezery v zákaznickém prostředí, pokrýt oblasti, na které jejich SOC nemusí stoprocentně stačit, a zároveň ještě více posílit jejich silné stránky.

Tyto služby vyžadují vysokou úroveň expertizy. Co mohou partneři udělat pro to, aby maximalizovali příležitosti, které CSaaS nabízí?

Je důležité zdůraznit, že služby neposkytují samotní partneři. Jejich úkolem je v první řadě být v kontaktu se zákazníkem a vysvětlovat, co mu může nabídka Sophosu přinést. Na bezpečnost na denní bázi dohlížejí naši experti – ti v případě detekce abnormality kontaktují partnera i zákazníka, kteří se rozhodnou, jaký bude další postup.

Ve dvou třetinách takových případů je pro nás hlavním kontaktem partner, jelikož má obecně vyšší úroveň technických dovedností než zákazník. Klienti oceňují, že mají k dispozici někoho, kdo spolupracuje s našimi experty a dokáže konkrétně aplikovat naše doporučení v síti zákazníka. Partneři zde hrají nezastupitelnou roli.

Jak partnery podporujete, aby spolupráce na těchto třech osách byla co nejhladší?

V první řadě v rámci partnerského programu nabízíme školení a certifikace pro prodej našich řešení. Partneři rovněž potřebují mít vyškolené techniky, kteří v případě, že dojde k incidentu na straně zákazníka, dokážou spolupracovat s našimi bezpečnostními analytiky.

 

Tento text původně vyšel v tištěném vydání magazínu ChannelWorld ze září 2024.

Můžete si ho objednat i v elektronické podobě.

Přirozeně je důležité, aby partneři důvěrně znali prostředí klienta. Při nasazování řešení děláme úvodní onboarding, kde propojíme zákazníka a partnera s našimi experty. Společně naplánujeme další kroky a nastavíme procesy – například si ujasníme, kdo bude komu volat, když dojde k incidentu, abychom byli všichni připravení.

Od té chvíle naši analytici dělají samostatně svou práci a není zapotřebí být v kontaktu. V zásadě lze říct, že když vše běží jako po drátku, zákazníci ani partneři o nás nevědí (usmívá se). Občas se klienti ozývají a ptají se, jestli se něco děje, že o nás vůbec neslyší. My je ale ujišťujeme, že dokud nevoláme, je všechno v naprostém pořádku.

Jak třeba odstraňujete potenciální jazykovou bariéru?

ICTS24

Zde je nedocenitelná role partnerů, kteří hovoří lokálním jazykem. Ačkoli většina zákazníků v oboru má angličtinu na pokročilé úrovni, my máme díky partnerům jistotu, že budou vždy správně informovaní.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší