Studie společnosti Brocade ukazuje, že v současnosti představují u většiny dotázaných channel partnerů tržby za služby méně než 25 % jejich současných příjmů.
„Tento průzkum zdůrazňuje význam pružných a dostupných partnerských programů ve vývoji prodejního kanálu směrem k úspěšným dodávkám služeb,“ uvedl Chuck Bartlett, viceprezident a generální ředitel AIS v Tech Data.
Studie také odhalila, že kromě přímé konkurence, jsou ambice channel partnerů v oblasti poskytování IT služeb brzděny nedostatkem inovativních řešení výrobců, přespříliš složitými programy a proprietárními technologiemi.
Průzkum dále poukazuje na to, že nedostatek flexibility a schopností výrobců brání resellerům v posunu směrem ke cloudovým službám.
Z pohledu zákazníků studie tvrdí, že roste poptávka klientů po profesionálních službách. Způsobuje ji především složitost a omezení kapitálových výdajů (na druhou stranu výrazný přechod na provozní náklady je trochu krátkozraké řešení – také tyto náklady lze rozpočtem omezovat, pozn. red.).
Jen 11 % respondentů se pokouší u svých výrobců získat inovativní řešení financování a 19 % hledá marketingové fondy, které jsou zásadní při budování značky a pověsti (místo prodeje s co nejnižší cenou).
Zvažujete poskytování IT služeb? Odpovězte si na tyto otázky:
- Podporují nebo brání strategie, vize a přístupy k návrhu technologií výrobců, se kterými spolupracujeme, naši schopnost maximalizovat příjmy z profesionálních služeb?
- Konkurují nám naši výrobci v příležitostech poskytování profesionálních služeb?
- Přidávají naši výrobci hodnotu prostřednictvím skutečně odlišných technologií?
- Poskytují naši výrobci financování, které řeší omezení zákazníků na straně kapitálových investic?
- Poskytují naši výrobci marketingové fondy, přístup k odborným znalostem a nástrojům, které nám umožní budovat naši značku?
Zdroj: IDG News Service