Stručný proslov v úvodu zastal Scott Crenshaw, viceprezident pro oblast cloud computingu ve společnosti Red Hat, kterému náležela také první keynote konference zaměřená na strategie úspěchu v cloudu. Většinu největších cloudů ve světě pohání právě technologie společnosti Red Hat, upozornil Crenshaw.
Po něm převzal slovo Torben Sebens, cloud sales lead. Red Hat podle něj nechce být nejen výrobcem technologie, ale také poradenským partnerem, který při vytváření cloudových řešení pomůže organizacím do cloudu přejít rychleji, efektivněji a levněji.
Ačkoliv je hlavním motorem přijetí cloudu podle Sebense snížení nákladů, uživatelé řeší také skutečné využití. Typická IT infrastruktura je komplexní, neefektivní a nákladná a stavěná v zapouzdřených silech. Sebens opět připomněl, že firmy vynakládají 25 % výdajů inovace a 75 % na udržení provozu.
V zásadě podle Red Hatu existují tři základní strategická rozhodnutí pro organizace:
- Výzva č. 1: vzít veškeré dosavadní IT investice a vyhodit je. Toto řešení je teoreticky přijatelné pro poskytovatele (cloudových) služeb a telco společnosti.
- Výzva č. 2: přidat nové silo – cloudové.
- Výzva č. 3: vytvořit infrastrukturu otevřeného cloudu s flexibilním modelem, který propojí různé typy virtualizovaných serverů ve fungující systém.
Čtvrtou výzvu Red Hat adresuje tzv. DeltaCloud API, které umožňuje propojit a sjednotit administraci fyzických, virtuálních řešení on-premise i v cloudu.
Vladimír Špička, obchodní ředitel pro východní Evropu, následně představil historii společnosti Red Hat včetně aktuálního portfolia a modelu předplatného. Jeho výhodami jsou podle něj pokrytí podpory, znalostní báze, školení, certifikací a sedmiletého životního cyklu produktů vč. jejich updatů a upgradů a bezpečnostní podpory.
Z produktového pohledu se Red Hat bude i do budoucna soustředit na všechny čtyři IT oblasti svého působení: cloud, virtualizaci, operační systémy a middleware.
Vývojovému centru Red Hat se následně věnoval Radovan Musil. Aktuálně centrum zaměstnává 400 pracovníků, přičemž jich přibývá cca 15 měsíčně.
Zdroj: ChannelWorld