Z aktuální statistiky návštěvnosti internetového srovnávače cen zboží Srovname.cz vyplývá, že 81 % uživatelů klikne na hledanou položku/zboží a internetový obchod, který je na 1. - 5. pozici ve vyhledávači, aniž by použilo filtr pro srovnání nabídek zboží a obchodů výhradně dle ceny.
Srovnávač podle prohlášení společnosti pokrývá přes 400 000 položek zboží z více než tisíce českých internetových obchodů.
Srovname.cz ve zprávě uvedlo, že podobně jako v případě kontextových a vyhledávacích PPC reklamních systémů, se internetovým obchodníkům vyplatí vyšší pozice i v cenových porovnávačích. Statistiky však neuvádí, kolik z těchto prokliků vede ke skutečnému nákupu uživatele.
Srovnávače cen v květnu představily aukční systém platby za proklik – tedy za přivedení uživatele do e-shopu.
Proklikovost pozic ve srovnání cen na Srovname.cz |
|
pozice 1 |
42,46% |
pozice 2 |
17,84% |
pozice 3 |
9,50% |
pozice 4 |
6,46% |
pozice 5 |
4,78% |
pozice 6 |
3,64% |
pozice 7 |
2,84% |
pozice 8 |
2,37% |
pozice 9 |
1,80% |
pozice 10 |
1,48% |
Zdroj: Srovname.cz, červenec 2011
Ředitel projektu Srovname.cz, David Folprecht, tvrdí, že se aukce prodejcům vyplatí, neuvádí však, nakolik jsou konverze úspěšné: „Statistiky chování uživatelů nám jasně ukazují, že investice do tohoto aukčního systému se internetovým obchodům opravdu vyplatí a celý systém je pro ně daleko férovější než dříve. Obchodník si jasně spočítá, kolik je ochoten zaplatit za získání potenciálního zákazníka a má jistotu, že za zvolených podmínek získá více zákazníků. Navíc umožní šikovným obchodníkům umístit své obchody před ty méně pružné s vysokými vnitřními náklady.“
Máte s úspěšností „placených pozic“ v cenových vyhledávačích zkušenosti? Podělte se s námi na channelworld@idg.cz.
Zdroj: Srovname.cz
Foto: © Mike Kiev - Fotolia.com